AudiRS2

Hjep til handleliste for roterende poleringsmaskin

25 innlegg i emnet

Har nettopp kjøpt meg roterende maskin. Er en Milwakee maskin.

Så da må jeg ha litt ting å tang for å starte å ta mine biler.

Det jeg har:

Clay

Felgrens

Washmitt

Bøtte med Grittguard

2 stk MG water magnet

2 stk MG MF

8 stk MG påføringspads

Skal avgårde til Kjetil å hente foam cannon til foma HT imorgen håper jeg. Tenkte jeg skulle kjøpe dette samtidig derfra:

Otimum rins and shine som clay lube.

CG wash and gloss og SS snow foam til foam cannon (Noen som har tips til andre comboer som funker bedre?)

Ellers så var planen å kjøpe dette fra CYC. Lurer på å bruke Poste resant til sverige, da jeg har hytte på grensa.

Chemical Guys - Pete's 53 Paste Wax

Meguiars #83 Cleaner/Polish

Meguairs #80 Speed Glaze

Chemical Guys - Jet Seal 109

2 stk Sonus SFX-1 Spot Pad

2 stk Sonus SFX-2 Spot Pad

2 stk Sonus SFX-3 Spot Pad

Eurow - Shag Pile Double Density Towels Quantity: Pack of Ten

M14x2 - 75mm Rotary Backing Plate

Meguiars #105 - Ultra Cut Compound

Noe jeg har glemt, bør byttes ut osv.... Her er det bare å komme med tips

Endret av AudiRS2
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel, siden du ser på Meg sine produkter så ta en titt på 105/205-komboen i stedet for 80/83. Ellers så får også #21 v2 (sealer) mye skryt også - men Jetseal er bra det også! Kjører du 105/205 så kan du kutte ut ScratchX (kan ikke brukes på roterende uansett).

Etterhvert gidder du ikke å blande ONR som lube og kjøper heller Bilt-Hamber soft (eller medium) clay - bare vann som trengs som lube der :) Samt at clay-baren er på 200g....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal du bare ha spot pads? :) Burde vel ha noen større også...sonus sine er gode de.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel, siden du ser på Meg sine produkter så ta en titt på 105/205-komboen i stedet for 80/83. Ellers så får også #21 v2 (sealer) mye skryt også - men Jetseal er bra det også! Kjører du 105/205 så kan du kutte ut ScratchX (kan ikke brukes på roterende uansett).

Etterhvert gidder du ikke å blande ONR som lube og kjøper heller Bilt-Hamber soft (eller medium) clay - bare vann som trengs som lube der :) Samt at clay-baren er på 200g....

Har sett på 105/205 comboen, men den er jo knalldyr! Kan 105 brukes for å fjærne riper inne i dørhåndtak å sånn også altså?

Ønsker en sealer som herder litt fortere enn MG sin, så da ser jeg bare Jetseal som eneste alternatvet.

Hadde tenkt å bruke ONR som quick detailer også.... Hvor kjøpe den clay baren da. Må jo være genialt med bare vann som lube...

Skal du bare ha spot pads? :) Burde vel ha noen større også...sonus sine er gode de.

Har MG pader liggende som jeg kjøpte for en stund siden. Tenkte å bruke bakplata som følger med maskina på de padene....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde tenkt å bruke ONR som quick detailer også.... Hvor kjøpe den clay baren da. Må jo være genialt med bare vann som lube...

Bruk ONR.. vann som claylube er ikke bra, uansett hvor "bra" claybaren er.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du påføringspads eller maskinpoleringspads?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du påføringspads eller maskinpoleringspads?

Maskin ja. De lå igjen etter onkelen min som drev litt på med dette å solgte unna. Er vel disse W- buffing padsa til MG i forskjellige cut.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sett på 105/205 comboen, men den er jo knalldyr! Kan 105 brukes for å fjærne riper inne i dørhåndtak å sånn også altså?

Jeg brukte den inni dørhåndtak senest i dag, og det fungerte utmerket. #105 anbefales på det sterkeste.. Ett råbra produkt!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg brukte den inni dørhåndtak senest i dag, og det fungerte utmerket. #105 anbefales på det sterkeste.. Ett råbra produkt!

Hvor mange påføringer må du bruke før du har fått bort negleriper å sånn da? Går utifra at du gjorde det med hånd...

Litt redd for at det er for mye cut i den for en nybegynner med roterende...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mange påføringer må du bruke før du har fått bort negleriper å sånn da? Går utifra at du gjorde det med hånd...

Litt redd for at det er for mye cut i den for en nybegynner med roterende...

Jeg gikk over 2 ganger med hånd. Dette var da på en Toyota LandCruiser 2006, de har vel mykere lakk enn Audi.

Du burde absolutt ta med #105, så får du heller øve litt med de andre først :) Kommer fort inn i dette skal jeg si deg. ;)

Endret av Unoved
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg oppdatert lista med MG105. Kan vel bruke MG 80 som finish selv med 105?

Blir mest Audi, VW og BMW som jeg skal polere, da det er stort sett det familien kjører...

Endret av AudiRS2
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg oppdatert lista med MG105. Kan vel bruke MG 80 som finish selv med 105?

Blir mest Audi, VW og BMW som jeg skal polere, da det er stort sett det familien kjører...

Jeg brukte #105 også #80 idag faktisk! :) Ble knall det.

Liker #80 godt, gir bra glans den!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan vel bruke MG 80 som finish selv med 105?

Normalt sett er dette en god kombo, ja :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan du. Den har samme omtrent samme cut som #205 i utgangspunktet. Den brytes ned til finere enn 205 tror jeg. Du kan prøve #80 med polishpad først og eventuelt #80 med finishpad etterpå hvis nødvendig.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ta med litt B-H soft clay da jeg henter metabo'en - har fått sjukt mye skryt den clayen egentlig - så kan vi sikkert teste den litt :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da kommer du til å finne ut at ONR ikke er noe spesielt bra QD.....jævlig bra claylube men ikke fullt så bra QD.

Gå heller for Optimum sin, Scholl sw20 eller Meguiars UQD ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dere som kan dette er hjertelig velkomne til å sette opp en "minimumsliste" på hva en nybegynner med roterenede trenger altså :-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dere som kan dette er hjertelig velkomne til å sette opp en "minimumsliste" på hva en nybegynner med roterenede trenger altså :-)

Jeg hadde kjøpt:

Poleringsmiddel:

Meguiars Mirror Glaze #105 og #205

Pad:

Meguiars finishpad (brunbeige), poleringspad (gul) og cutpad (burgunder)

En skal klare de aller fleste typer lakk med det utstyret.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er du ny og usikker på hva som funker for deg så har ADS samples på mange av Megs MG produkter.

M205 Ultra Finishing Polish feks.

3.5 dl til drøyt hundrelappen...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor er ikke vann bra som claylube med f.eks Bilthamber clayen som er laget for det? Interessant og høre litt argumenter for og imot her

:P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive