soiser

sealer/voks

Heihei

Kan jeg legge pinnacle liquid suveran voks over autoglym extra gloss protection?

Mener å ha lest at enkelte kjemikalier kan reagere stygt med hverandre.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det går nok helt fint, har brukt den over Jetseal109 uten problemer, har foreløpig ikke hørt om noen tilfeller der LSP reagerer på hverandre.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Funker det ja, bare la EGP herde minst 12 timer om du skal legge det på nå...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk takk.

Kan jeg legge på Autoglym paint renovator og SRP med roterende, eller er dette best å legge på for hånd?

Endret av soiser
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bruk de for hånd!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Evt DA-maskin ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det går nok helt fint, har brukt den over Jetseal109 uten problemer, har foreløpig ikke hørt om noen tilfeller der LSP reagerer på hverandre.

Har kun opplevd at LSP reagerer med hverandre dersom en ikke lar sealeren herde skikkelig.

Har testet aa legge collinite 915/476/845 over megs #21 uten skikkelig herding av #21 og det ble skikkelig elendig holdbarhet.

Det er nok mest siden collinite-voksene er petroleumbaserte.

Men syns at det har funket fint med kun et par timer herding av sealer foer jeg har lagt en naturlig voks, (Dodo)

Vet at det ikke er helt etter boka, men er ikke alltid en har mulighet til aa la bilen staa i garasjen i 24 timer foer en legger voks.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kun opplevd at LSP reagerer med hverandre dersom en ikke lar sealeren herde skikkelig.

Har testet aa legge collinite 915/476/845 over megs #21 uten skikkelig herding av #21 og det ble skikkelig elendig holdbarhet.

Det er nok mest siden collinite-voksene er petroleumbaserte.

Men syns at det har funket fint med kun et par timer herding av sealer foer jeg har lagt en naturlig voks, (Dodo)

Vet at det ikke er helt etter boka, men er ikke alltid en har mulighet til aa la bilen staa i garasjen i 24 timer foer en legger voks.

Å legge noe syntetisk oppå noe annet syntetisk går sjelden bra, men dårlig holdbarhet er vel kanskje ikke en kjemisk reaksjon? ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror nok dårlig holdbarhet kan sees i sammenheng med kjemiske reaksjoner. Er jo kjemiske reaksjoner som gjør at lsp' en fester seg til lakken. Og dersom en sealer prøver å binde seg til lakken er det en dårlig plan dersom en legger et nytt lag som mikses inn i forrige lag og forstyrrer reaksjonene. Akkurat det samme som å unngå vann på en sealer før den har herdet fordi vannet forstyrrer reaksjon mellom lakken og sealer.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror nok dårlig holdbarhet kan sees i sammenheng med kjemiske reaksjoner. Er jo kjemiske reaksjoner som gjør at lsp' en fester seg til lakken. Og dersom en sealer prøver å binde seg til lakken er det en dårlig plan dersom en legger et nytt lag som mikses inn i forrige lag og forstyrrer reaksjonene. Akkurat det samme som å unngå vann på en sealer før den har herdet fordi vannet forstyrrer reaksjon mellom lakken og sealer.

Helt klart, dårlig holdbarhet kan selvfølgelig sees i sammenheng med en kjemisk reaksjon (eller mangelen på en), og de fleste produkter vil vel reagere på hverandre på en eller annen måte hvis ting ikke blir gjort etter boka.

En sealer "binder" seg til lakken mens en voks legger seg oppå, er nok derfor det har gått fint å toppe en "uherdet" sealer med voks ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive