Gå til innhold
truhaa

Hvor Mye Lakk Blir Borte?

Recommended Posts

truhaa    1 518
truhaa

Polerte opp Kangoon igjen med ull/skum denne gangen

Uansett steg i prossesen blir pads røde etter at lakken slipper, til og med på LSP, vil en singelstage lakk slippe farge hele tiden uansett? eller er det oksidasjon jeg fjerner, og bør holde på til paden ikke blir rød? vet jo at det fjernes oxidasjon ved polering, men ikke at pad med LSP vil trekke ut farge,,brukte ull + 9 pads...alle er røde som bilen etter en runde....må jo være grenser for hvor mye lakk du kan fjerne fra en bil...?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Arne    88
Arne

Jepp Truls,en SS lakk vill slippe fargepigmenter så lenge du jobber på lakken fordi den ikke har noe for for beskyttelse som hindrer det.

Du vil se at når du har fjernet evt. oksidert lakk vil det bli mindre farge som legger seg på padden,pluss at det er avhengig av grovheten på padden du bruker.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
virtual    83
virtual

Ehm, hvor er bildene? :)

Hvorfor måtte du bruke 9 pads? Prøv en oppvaskbørste eller lignende å kjør over padden når du syns den er full, så får du se underverker!

Jeg kjører børsten over padden etter hver runde..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
trogha    442
trogha

Min lakk slipper ikke farge så lenge produktet er uten rens, f.eks ez-cream,jetseal,dc-polish,voks osv...??

Digg å bruke mange pad`s ihvertfall, man vet at de er rene også varer de lengere:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
truhaa    1 518
truhaa

OK, takker for svar,

syntes padsene blir noe "fulle" selv om jeg benytter en børste over de, og de tar def bedre når de er ferske uansett syntes jeg, men nå kommer det padwasher til gården og da blir det andre boller her.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig