Gå til innhold

Kliss ny bil. Collinite 845 eller Carpro Cquartz UK 3.0

Recommended Posts

Skrevet

Ny tysk hvit bil i garasjen.

Den brukes i det daglige, men ikke til jobb/skole etc. 

Jeg står nå mellom å legge sealer eller coating.

Har års erfaring med all slags voks og sealer, og tok for mange herrens år siden fagbrev i lakkering. Selve korrigering av lakk kan jeg. 
Men coating er ganske nytt for meg

Hva gir best glans? Gir coating en umiddelbart mye blankere flate enn sealer etter korrigering? 
Jeg vil gjerne og unngå å måtte polere hvert år, men vil heller ikke risikere å få flak eller felter med coating som er fulle av vannmerker som jeg har hørt kan skje. 

Valget er ikke lett kjenner jeg på en helt ny bil. 
Hva hadde du valgt? 
Med uendelig med penger hadde jeg lagt ppf, men 70 000kr blir i overkant

• Forhandlere
Concker
Skrevet

Veldig kort fortalt så vil glansen være et resultat av grunnarbeidet (poleringen) og ikke nødvendigvis siste beskyttelsen. 
Personlig pleier jeg å anbefale coating på typiske bruksbiler, er jo en hel jungel der ute å velge i, men de fleste forbruker produkter er svert enkelt å legge med godt resultat. 
Voks og sealer bruker jeg på "entusiast/veteran" bilene, som gjerne blir polert både 1 og 2 ganger iløpet av en sesong.

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår