Finnsbråtn

Vask av meguiars vaskehanske

Skal man bruke vaskemiddel og tøymykner når man vasker megauris vaskehanske?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vaskemiddel, men ikke tøymykner.

Tøymyknere kan gi håndklær dårligere sugeevne og gjøre at mikrofiberkluter fungerer dårligere.

Dårligere sugeevne er noe du ikke vil ha på en vaskehanske, da du vil ha med mest mulig vann fra bøtta til bilen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her samler jeg opp alt av MF slik som vaskehanske, kluter, håndkle og poleringspads å hiver det i

maskina som en egen vask. Kjører med 40-60 grader og UTEN tøymykner (veldig viktig!!)

Dersom votten har blitt litt "grov" så tar jeg den etterpå med rotodysen på Kärcher-høyttrykkspyleren,

da blir den fluffy og fin igjen :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det spør litt hvilken Meguiars handske du har, har du den hvite så er jeg enig med General Lee og redline. Men hvis det er ull vaskehansken til Meguiars du har så skal den bare skylles i vann. Evt. med litt bilvaske middel rom rens. default_smile.png

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pass på så ikke bøss fra vaskehanske fester seg i mikrofiber du fjerner voks med da, det lager gode merker etterpå, vaskeredskaper og poleringsredskaper vaskes adskilt her i allefall, tar ingen sjanser...

vaskehansker på 40c

mokrofiber på 90/95c

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pass på så ikke bøss fra vaskehanske fester seg i mikrofiber du fjerner voks med da, det lager gode merker etterpå, vaskeredskaper og poleringsredskaper vaskes adskilt her i allefall, tar ingen sjanser...

vaskehansker på 40c

mokrofiber på 90/95c

X2 :thumbs:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer det på samme hvilket vaskemiddel man bruker da? Har den hvite

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alt vaskemiddel funker greit så lenge det ikke er mykningsmiddel i det. Jeg bruker milo og omo color litt ettersom. Vasker alltid på 90 grader, med mindre det er ull.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ullhanske på 95 grader og direkte inn i tørketrommelen = en solid og god vaskehanske til dine unger som skal være med pappa å vaske bil :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva skal man vaske ullmitter med da? Milo, lav temp og ullprogram eller kun håndvask?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel ikke feil å kjøre den på ullprogram med milo nei ;) Max temp på ullprogram er vel 40 grader hvis jeg ikke husker feil.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ullmitt tåler fint finvask/hurtigvask på 40c med milo, Busch her testet den på 95c og det gikk ikke ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive