Gå til innhold
redline

Hvilket mikrofiberhåndkle er best til tørk?

Recommended Posts

redline    23
redline

Som tittelen sier, hva er det beste håndklèet til å tørke bilen med

og hvor kjøpes det?

Har syndet i flere år ved å bruke et AutoGlym pusseskinn :rolleyes: så det

får det bli slutt på.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
TunkX    11
TunkX

X2

Cobra Guzzler Cobra Guzzler "HD" Waffle Weave Towel NEW AND IMPROVED (Blank bil) + SS Drying Towel "updated version" (Scandic shine) er veldig bra saker.

An håndklær som jeg mener man bør holde seg unna er: Meguiars Watermagnet , irriterrende dårlig!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
redline    23
redline

Såvidt testet Meguiars Water Maget og det var en stor skuffelse, måtte tilbake til pusseskinnet for

å få bilen tørr :huh:

Tørkehåndkle

Liker det veldig godt

2 stk bestillt, kjøper ett til en kompis også

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
kris1986    186
kris1986

da har du gjort ett godt kjøp :)

Angående wm, bruk litt qd og spray på våt overflate, da blir den som en tørkehjelp og wm fungerer brått MYE bedre.. bare ett tips ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
hanso    0
hanso

Bruker 2 stk SS updated og er veldig fornøyd. Har flere men synes det er greit å bruke 2 stk for å få best tørk ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
HHA    36
HHA

Er det veldig stor forskjell mellom Cobra Guzzler Cobra Guzzler "HD" Waffle Weave Towel NEW AND IMPROVED + SS Drying Towel updated version vs MICROPAK 25" x 36" Ultra-Soft Waffle Weave?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Dennis    534
Dennis

Mine favoritter er Cobra Guzzler (ikke HD) og CG Miracle dryer.

Den håndkleet du bestilte ser ut som noe av det samme som Cobra the guzzler så er nok bare å glede seg ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Odd    1
Odd

Meguiars sin watermagnet er så dårlig at den ikke burde selges. CG Miracle dryer er jo meget fin..:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
trogha    442
trogha

Er det veldig stor forskjell mellom Cobra Guzzler Cobra Guzzler "HD" Waffle Weave Towel NEW AND IMPROVED + SS Drying Towel updated version vs MICROPAK 25" x 36" Ultra-Soft Waffle Weave?

Ville ihvertfall styrt unna "Guzzler HD", de andre er veldig bra saker.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
HHA    36
HHA

hehe da vet jeg det. Har en pakke på vei hit allerede med 4 stk MICROPAK 25" x 36" Ultra-Soft Waffle Weave ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
redline    23
redline

Har akkurat vasket bilen for andre gang denne helga og igjen brukt MF-håndklet jeg nylig fikk.

Er IKKE imponert, tok meg dobbelt så lang tid å tørke bilen. Har til vanlig et godt brukt AutoGlym

pusseskinn som går på femte året, det suger opp absolutt alt, MF'en legger igjen vannfilm som

må tas igjen. Bilen poleres jevnlig og får tilført QD hver 6-7 vask.

Edit: dette var Micropak

Endret av redline

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
TunkX    11
TunkX

Syntes Guzzler HD er bra totalt sett. Oppsugningsevnen er veldig bra, størrelsen gjør den fin og tørke sidene på bilen, fordi den er litt mindre en andre håndkler. Minuset med Guzzler`n er at den er litt stiv i microfibrene. Dette løser man ved å kokvaske den med microfibervask, blir da straks mye bedre.

Jeg liker den veldig godt sammen med Miracle og SS sitt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
redline    23
redline

Syntes Guzzler HD er bra totalt sett. Oppsugningsevnen er veldig bra, størrelsen gjør den fin og tørke sidene på bilen, fordi den er litt mindre en andre håndkler. Minuset med Guzzler`n er at den er litt stiv i microfibrene. Dette løser man ved å kokvaske den med microfibervask, blir da straks mye bedre.

Mikrofiber skal ikke kokvaskes da dette er et plastmateriale som vil smelte ved høye temperaturer og

gå over fra å være mykt til å bli rene slipepapiret. Iallefall det jeg har hørt fra dem som har prøvd

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
General Lee    25
General Lee

Funker fint med 95 grader.

Er jo tross alt materiale utviklet for industriell rengjøring.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
TunkX    11
TunkX

Mikrofiber skal ikke kokvaskes da dette er et plastmateriale som vil smelte ved høye temperaturer og

gå over fra å være mykt til å bli rene slipepapiret. Iallefall det jeg har hørt fra dem som har prøvd

Når jeg skriver "kokvask" så mener jeg 90-95 grader. Vask over denne temperatur er vel ikke mulig på dagens husholdningsmaskiner.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
trogha    442
trogha

Jeg synes den suger dårlig i.fht tykkelsen, også er den litt for stiv for meg, selv etter kokvask.

Men den fungerer selvfølgelig helt fint sammens med de du nevnte, det var bare min mening ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
tekstmelding    0
tekstmelding

Jeg er ikke noen ekspert på området, men jeg syns i hvert fall det blå håndkledet fra Scandicshine gjør en veldig god jobb. Sammenlignet med Megs sitt tar det opp dobbelt så mye*, hvis ikke mer

* ikke vitenskaplig testet, basert på subjektiv opplevelse

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
trogha    442
trogha

Jeg er ikke noen ekspert på området, men jeg syns i hvert fall det blå håndkledet fra Scandicshine gjør en veldig god jobb. Sammenlignet med Megs sitt tar det opp dobbelt så mye*, hvis ikke mer

* ikke vitenskaplig testet, basert på subjektiv opplevelse

De rosa/lilla og blå (updatet version) waffelweawe fra SS er blant mine favoritter, de gjør en veldig god jobb B)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig