Gå til innhold

Hvilket mikrofiberhåndkle er best til tørk?

Recommended Posts

Skrevet

Som tittelen sier, hva er det beste håndklèet til å tørke bilen med

og hvor kjøpes det?

Har syndet i flere år ved å bruke et AutoGlym pusseskinn :rolleyes: så det

får det bli slutt på.

• Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i dette emnet

• Kleiv

5

• Odd-M

5

• Ad|oS

5

• Dr_S

4

Mest aktive i dette emnet

Skrevet

X2

Cobra Guzzler Cobra Guzzler "HD" Waffle Weave Towel NEW AND IMPROVED (Blank bil) + SS Drying Towel "updated version" (Scandic shine) er veldig bra saker.

An håndklær som jeg mener man bør holde seg unna er: Meguiars Watermagnet , irriterrende dårlig!

Skrevet

Såvidt testet Meguiars Water Maget og det var en stor skuffelse, måtte tilbake til pusseskinnet for

å få bilen tørr :huh:

Tørkehåndkle

Liker det veldig godt

2 stk bestillt, kjøper ett til en kompis også

Skrevet

da har du gjort ett godt kjøp :)

Angående wm, bruk litt qd og spray på våt overflate, da blir den som en tørkehjelp og wm fungerer brått MYE bedre.. bare ett tips ;)

Skrevet

Bruker 2 stk SS updated og er veldig fornøyd. Har flere men synes det er greit å bruke 2 stk for å få best tørk ;)

Skrevet

Er det veldig stor forskjell mellom Cobra Guzzler Cobra Guzzler "HD" Waffle Weave Towel NEW AND IMPROVED + SS Drying Towel updated version vs MICROPAK 25" x 36" Ultra-Soft Waffle Weave?

• Admins
Skrevet

Mine favoritter er Cobra Guzzler (ikke HD) og CG Miracle dryer.

Den håndkleet du bestilte ser ut som noe av det samme som Cobra the guzzler så er nok bare å glede seg ;)

Skrevet

Meguiars sin watermagnet er så dårlig at den ikke burde selges. CG Miracle dryer er jo meget fin..:)

Skrevet

Er det veldig stor forskjell mellom Cobra Guzzler Cobra Guzzler "HD" Waffle Weave Towel NEW AND IMPROVED + SS Drying Towel updated version vs MICROPAK 25" x 36" Ultra-Soft Waffle Weave?

Ville ihvertfall styrt unna "Guzzler HD", de andre er veldig bra saker.

Skrevet

hehe da vet jeg det. Har en pakke på vei hit allerede med 4 stk MICROPAK 25" x 36" Ultra-Soft Waffle Weave ;)

Skrevet (endret)

Har akkurat vasket bilen for andre gang denne helga og igjen brukt MF-håndklet jeg nylig fikk.

Er IKKE imponert, tok meg dobbelt så lang tid å tørke bilen. Har til vanlig et godt brukt AutoGlym

pusseskinn som går på femte året, det suger opp absolutt alt, MF'en legger igjen vannfilm som

må tas igjen. Bilen poleres jevnlig og får tilført QD hver 6-7 vask.

Edit: dette var Micropak

Endret av redline
Skrevet

Syntes Guzzler HD er bra totalt sett. Oppsugningsevnen er veldig bra, størrelsen gjør den fin og tørke sidene på bilen, fordi den er litt mindre en andre håndkler. Minuset med Guzzler`n er at den er litt stiv i microfibrene. Dette løser man ved å kokvaske den med microfibervask, blir da straks mye bedre.

Jeg liker den veldig godt sammen med Miracle og SS sitt.

Skrevet

Syntes Guzzler HD er bra totalt sett. Oppsugningsevnen er veldig bra, størrelsen gjør den fin og tørke sidene på bilen, fordi den er litt mindre en andre håndkler. Minuset med Guzzler`n er at den er litt stiv i microfibrene. Dette løser man ved å kokvaske den med microfibervask, blir da straks mye bedre.

Mikrofiber skal ikke kokvaskes da dette er et plastmateriale som vil smelte ved høye temperaturer og

gå over fra å være mykt til å bli rene slipepapiret. Iallefall det jeg har hørt fra dem som har prøvd

General Lee
Skrevet

Funker fint med 95 grader.

Er jo tross alt materiale utviklet for industriell rengjøring.

Skrevet

Mikrofiber skal ikke kokvaskes da dette er et plastmateriale som vil smelte ved høye temperaturer og

gå over fra å være mykt til å bli rene slipepapiret. Iallefall det jeg har hørt fra dem som har prøvd

Når jeg skriver "kokvask" så mener jeg 90-95 grader. Vask over denne temperatur er vel ikke mulig på dagens husholdningsmaskiner.

Skrevet

Jeg synes den suger dårlig i.fht tykkelsen, også er den litt for stiv for meg, selv etter kokvask.

Men den fungerer selvfølgelig helt fint sammens med de du nevnte, det var bare min mening ;)

tekstmelding
Skrevet

Jeg er ikke noen ekspert på området, men jeg syns i hvert fall det blå håndkledet fra Scandicshine gjør en veldig god jobb. Sammenlignet med Megs sitt tar det opp dobbelt så mye*, hvis ikke mer

* ikke vitenskaplig testet, basert på subjektiv opplevelse

Skrevet

Jeg er ikke noen ekspert på området, men jeg syns i hvert fall det blå håndkledet fra Scandicshine gjør en veldig god jobb. Sammenlignet med Megs sitt tar det opp dobbelt så mye*, hvis ikke mer

* ikke vitenskaplig testet, basert på subjektiv opplevelse

De rosa/lilla og blå (updatet version) waffelweawe fra SS er blant mine favoritter, de gjør en veldig god jobb B)

• 2 weeks later...
Skrevet (endret)

Som nevnt angående WaterMagnet...jeg mislikte tidligere WM pga dårlig sugeevne... Men etter litt tids bruk, bedre dette seg betraktelig. Idag tørker jeg hele bilen på 10 minutter.

Endret av Dr_S
  • Admins
truhaa
Skrevet

Detailersclub tørking dette vet du, ikke noe slurv ;)

har en av hver her jeg, en water magnet suger knall en annen er ikke så bra.... så merkelige greier

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Skrevet

Jeg bruker Micropak 25" x 36" Ultra-Soft Waffle Weave og er dritfornøyd med hvor mye vann den suger opp. Null problem å tørke bilen nå! :) Muttern ble overrasket over at den sugde opp såpass med vann med tanke på at den kom rett ut fra pakkeplasten. Dvs aldri vært vasket før.

Så gleder meg til den har blitt vasket og se om den suger opp ENNÅ mer vann etter det. Den ble hvertfall latterlig tung i forhold til når den er tørr :D Og det beste av alt er at jeg har 4 stk, kjekt å ha!

Skrevet

10 minutter er ærlig talt ikke spesielt bra. Har du prøvd noe annet?

Vet ikke hvordan du tørker bilen din, men jeg drar ikke bare lett over liksom...gidder ikke ha vannstriper som kommer i fart.

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår