Gå til innhold
todleif

Valg av produkter til håndpolering

Recommended Posts

todleif    93
todleif

Hei, eg skal bestille produkter til ein kamerat. Han vil vedlikeholde lakken på biler og traktorer.

Eg tenkte at Duragloss 101 og 111 vil passe.

Har dere andre forslag?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
fredsjo    4
fredsjo

Hei, eg skal bestille produkter til ein kamerat. Han vil vedlikeholde lakken på biler og traktorer.

Har dere andre forslag?

Megs sin NXT-serie er jo meget bra til håndpolering.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ØHN    5 293
ØHN

Det blir ikke feil med Autoglym Super Resin Polish og Extra Gloss Protection heller :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
todleif    93
todleif

Megs sin NXT-serie er jo meget bra til håndpolering.

Ja, den er det. Eg har step1, 2, 3 og tech waxen sjøl.

Da blir det isåfall step 1 og tech wax. (er greit at det ikkje tar for lang tid/mykje jobb)

Eg trenger nye forsyninger ifra scandicshine. (som har duragloss) Men det kan fort bli ein bestilling ifra godkjemi og!

Og skaffes lett gjennom lokale butikker som f.eks bilxtra ;)

Nærmeste bilxtra butikk eg veit om, er 200km ifra meg! ;) (eg bur i Lærdal i S&Fj)

Det blir ikke feil med Autoglym Super Resin Polish og Extra Gloss Protection heller :)

Eg bytta sjøl ut Autoglym til fordel for Meguairs, so eg kommer nok ikkje til kjøpe Autoglym. (og det er greit med eit produkt som den lokale bensinstasjonen ikkje har! ;) )

Endret av todleif

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
PH/Blankbil    111
PH/Blankbil

Jeg _personlig_ liker Duragloss 101 og 111 bedre enn 1-2-3 step serien til Meguiars. Men det er vel smak og behag kanskje.. :)

Gromt å polere traktor da B)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Stein86    158
Stein86

For hånd syns jeg Poorboys Black Holde er helt suveren, selvfølgelig toppet med den voks eller sealer som du selv ønsker.

Har selv brukt Black Hole sammen med collinite 915 og det ser bra ut og holder lenge...

Siden jeg antar at bilene/traktorene ikke er nypolert og dermed har endel swirls kan det være lurt å bruke noe som fyller swirlsene litt.

http://www.detailing...ight=black+hole

Black Hole får du tak i hos autobahn-bilpleie og collinite får du billig på ebay.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
TunkX    11
TunkX

Har dere andre forslag?

Svært gode produkter dette, ble i hverfall veldig fornøyd. Veldig bra utseende og så varere de veldig lenge, under forutsettning at det blir gjort riktig (herde tid). Du kan jo ta med Duragloss 105, enten som et tillegg eller istenfor 111. Delte meninger om hvem ser best ut av 105 0g 111, men jeg liker best 105, i hverfall på mørke farger. Uansett er det noen av det beste produktene på markedet til håndpolering. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mad_K    20
Mad_K

DG501 kanskje? (på traktoren ihvertfall) Evt. med DG111 eller DG105 i tillegg ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
todleif    93
todleif

Takker for svar. :)

Stein86: Interessant kombinasjon! Men handler ikkje dei produkta no. (men kanskje seinare)

DG501 har ikkje Kjetil inne no. Er den ganske lik DG105?

Eg ser at DG105 har rens i seg. Det har ikkje DG111. Er holdbarheiten lik? Isåfall er vel DG105 å foretrekka. Trenger berre denne viss lakken er bra ifra før.

So kanskje DG101 og DG105 er den rette kombinasjonen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Scandic Shine / Ketil    257
Scandic Shine / Ketil

Ta 101 og topp med 111, da får du mest rens og best holdbarhet :) Vi har også tilbud på disse til DCN medlemmern å. 150 kr stk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Essiek    384
Essiek

Ta 101 og topp med 111, da får du mest rens og best holdbarhet default_smile.png Vi har også tilbud på disse til DCN medlemmern å. 150 kr stk.

Løp og kjøp :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
todleif    93
todleif

Ta 101 og topp med 111, da får du mest rens og best holdbarhet :) Vi har også tilbud på disse til DCN medlemmern å. 150 kr stk.

Høyres bra ut! :)

Da blir det sikkert disse produkta.

Og so må eg ha nokre produkter sjøl. So eg får bruke litt tid på å finne produkter eg må ha! ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
todleif    93
todleif

Det vart DG101 og DG111

Og so bestilte eg litt småting til meg sjøl.

So da har eg nok produkter i år. (men ein veit jo aldri!)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
truhaa    1 520
truhaa

Gjør ikke feil med DG 101 og 111 nei, alternativ er å slenge med 601 også om du er innpå biler som er bra "nok" i lakken, den gjør DG111 enda ett hakk vassere mht til holdbarhet :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
todleif    93
todleif

Gjør ikke feil med DG 101 og 111 nei, alternativ er å slenge med 601 også om du er innpå biler som er bra "nok" i lakken, den gjør DG111 enda ett hakk vassere mht til holdbarhet :)

Takk for tipset truhaa. :)

Dette er til ein kamerat, so eg veit ikkje om han blir hekta på bilpleie.

Eg bruker forøvrig Meguairs sine håndprodukter. Kva synes du er best?

Og neste veke blir det antagligt polering av ein evo 6. Men den har feil farge! ;) (er kvit)

Blir ingen tråd om denne. Skal lage ein tråd om min bil når den er klar.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
truhaa    1 520
truhaa

Best og best, både Duragloss og meguiars er bra saker, men bruker mest Duragloss her hjemme om dagen...

Hvit bil er morro å rense lakken på, ser bra forskjell da ;:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig