Gå til innhold

Hva har mest cut - Rupes blå foam eller Rupes gul ull?

Recommended Posts

Skrevet (endret)

Har en ny Tesal Quicksliver som jeg har brukt Rupes gul foam og Mezerna 3800 som gir en bra finsih.

Har enkelte riper som ikke blir fjernet med denne comboen. Har forsøkt gul og grønn polish fra Rupes og Sonax Perfect finish på Rupes gul pad, men blir ikke kvitt enkelte lette riper....

Tenker å gå litt hardere til verks, men ønsker ikke å ta mer enn nødvendig. Hva bør jeg gjøre?

1. Bruke eksisterende combo og mer press på maskinen, har kun brukt vekten av maskinen (Rupes 15 mk3 eller 75 mini) ved polering.

2. Forsøke med Rupes blå foam eller gul ull og hva tar minst av disse?

Mottar gjerne noen tips...

Endret av EspenH
Skrevet (endret)

Har både Rupes blå/skum og gul/ull, men polerer ikke ofte nok til å virkelig kunne gi bombesikkert svar på spørsmålet. Jeg kjørte gul ull + Rupes DA-fine (gul polish), og det tok mesteparten av vaskeripene på mykere japansk lakk. Noen områder med mye riper klarte denne komboen ikke, og da gikk jeg over til blå skum + Rupes DA Coarse (blå grovpolish). Den blå komboen cuttet litt bedre. Jeg mistenker dog at Rupes gul ull er litt mer fleksibel/lettere å jobbe med, og avslutter kanskje også hakket penere enn blå skum.

Jeg tenker at du kanskje kunne prøvd med 1 gul ull (test-pad) og se om du får resultatet du ønsker deg. Hvis det fortsatt ikke klarer å fjerne ripene må du kanskje gå ett hakk opp i grovhet på poleringsmiddelet i tillegg.

Endret av Skrubb

Amatør som vasker og gnikker litt på egen bil :)

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår