Gå til innhold

Recommended Posts

Skrevet

Hei!

Har en Polo 1,2 TDI som plustelig stoppa.. Starta igjen etter en stund.

Så begynte jeg og feilsøke: Følgende er prøvd

- Strøm? Bytta batteri da jeg mistenkte det kunne være dårlig. Tung å dra rundt.

- Kjørte diagnose, fikk opp feil på "Turbocharger Boost Sensor" samt "Turbocharger wastegate solenoid" slettet feilkoder - likt resultat

- Prøvde å renne bilen igang for og eliminere starter, tung å dra rundt da også uten start. 

- Rask kikk på registerreim, den ser hel ut..

Jeg mistenker kanskje at den har hoppet på registerbeltet? Er det noe som er vanlig? 

La ut en snutt da jeg prøver å starte: https://youtube.com/shorts/W1Gz78odpvI

Begynner å bli litt rådvill her... Setter pris på tips eller tilsvarende erfaringer.

Mvh

Jan

challenger
Skrevet

En enkel og gratis sjekk er å se over alle jordingspunkter i motorrommet. At alle punktene er rene og sitter godt fast er essensielt. Ikke uvanlig på eldre biler at det blir skitt, irr og dårlig kontakt her. Sjekk også den røde pluss-kabelen fra batteri til starter (men pass godt på at du ikke er borti og kortslutter pluss til jord hvis du skal etterstramme koblingene!)

Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår