SF AutoSpa

Flex 3403 eller 3401 ??

Flex 3403 ELLER 3401 ????   13 medlemmer har stemt

1. 1. ROTERENDE ELLER DA ??

• 3403
      12
    • 3401
      1

Vennligst logg inn eller registrer deg for å stemme i meningsmålingen.

Har lest side opp og side ned med meninger frem og tilbake...

Hva bør jeg gå for ??

Har sett et par videoer på tuben der 3401 fjerne både riper og swirls.

Men har også sett sorte biler med forferdelige kjørespor etter roterende.

Har brukt en billig roterende maskin i et par år, men aldri med veldig grov/polish og pad med mye cut i.

Hva mener folket ??

Er DA blitt såpass bra at det ikke lenger er grunn til å kjøpe roterende?

Post gjerne bilder av reusltat med 3401 :-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

3403! DA er mer tidkrevende enn en roterende. Roterende er veien å gå :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
3403! DA er mer tidkrevende enn en roterende. Roterende er veien å gå :)

Ser faktisk at 3401 beskrives som en sikker roterende maskin :-)

http://www.detailersclub.no/component/cont...lex-xc-3401-vrg

Er det noen som har brukt denne til korigering ??

Tenker da på grunne riper og swirls.

sleng gjerne inn bilder :-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan slenge inn noen korrigeringsbilder gjort med 3401, ved riktig bruk er den en bra maskin. Men det tar nok litt lenger tid enn med roterende.

Alle disse korrigeringen er gjort på knallhard VAG-lakk.

CIMG0666.jpg

http://www.detailersclub.no/forum/index.ph...ic=2812&hl=

022009152115.jpg

Resten av tråden: Golf 4

CIMG0326.jpg

Her er et 50-50 på en Saab 9-3 med ultrafina.

http://www.detailersclub.no/forum/index.php?showtopic=3635

Du kan søke etter show&shine tråder av meg, jeg bruker kun 3401 og er godt fornøyd.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

3401 har ikke, så vidt jeg vet, utbyttbar bakplate. Dvs. du har ikke mulighet til å bruke små spot-pads med denne maskinen.

Kanskje noe en bør ta med i vurderingen før kjøp.

Selv hoppet jeg rett på roterende (3403), å har ikke angret et sekund på det :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare for å slenge inn ett spørsmål her, Hadde det ikke vært opptimalt å først brukt roterende for så å avslutte med DA??? Har aldri brukt DA derfor jeg spør...

Altså roterende for korrigering og DA for å unngå kjøre spor å få den beste finnishen? Eller har jeg missforstått?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du klarer i 99% av tilfellene å avslutte med en roterende, men noe lakk (japansk sort/mørk, Saab sort mm) er såpass bløt at du må benytte en DA maskin til å få det 100%, noen har noen feks en Biltema 2 hoder som sikkerhet i garasjen om de kommer over en slik lakk, da kan roterende være vrient...

hvem du skal velge av disse, kjøp roterende på denne lønna og så DA på neste lønn ;)

Roterende er korrigeringsmaskinene og skal brukes sammen med egnede middler, DA maskinenen kan du bruke sammen med feks Duragloss 101/105/501 etc dvs produkter ment for hånd også...

Skal du "bare" ha en maskin så hadde nok jeg også tatt roterende :) men DAn til Flex er vel den beste DA maskinen som finnes på markedet med rimelig høy korrigerings effekt også...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bare for å slenge inn ett spørsmål her, Hadde det ikke vært opptimalt å først brukt roterende for så å avslutte med DA??? Har aldri brukt DA derfor jeg spør...

Altså roterende for korrigering og DA for å unngå kjøre spor å få den beste finnishen? Eller har jeg missforstått?

Som regel lager jo roterende kjørespor når man korrigerer, men på de aller mykeste lakktypene kan det være greit å ha en DA i bakhånd.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg og Arne Å her på forumet har ofte diskutert dette emnet, og vår koklusjon er litt delt.

Arne Å har nye biler som han behandler skånsomt og han foretrekker da (porter cable) siden han sjelden/aldri trenge mye korigering.

Jeg som tidligere bilmekaniker kjøper som oftest biler som er kjørt noen kilometer, og derfor har bilen behov for litt mer tender, love & care, jeg har endt opp med roterende pga et større korigerings behov, men vurderer en da hvis jeg skulle få problemer med hollogrammer en gang.

Men flex da maskinen er nokk noe av det beste men jeg syntes at den ble for dyr.

Med roterende fra Hitachi, metabo eller makita vil du kunne kjøpe litt pads og produkter for pris forskjellen, samt at du kan bruke forskjellig størrelse på pads og bakplater noe som jeg for fant ut at jeg trengte på min BMW E46.

Så mitt tips er har du egen bil som holdes i god strekk og at dette er en hobby som ikke er intekts givende kjøp DA

Hvis du som flere andre her "hjelper" andre litt vil en roterend gi deg bedre timelønn pga kortere tidsforbruk. Du kan da som truhaa sa kjøpe en billig DA maskin til problem biler.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godt sagt Johnny.. :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg og Arne Å her på forumet har ofte diskutert dette emnet, og vår koklusjon er litt delt.

Arne Å har nye biler som han behandler skånsomt og han foretrekker da (porter cable) siden han sjelden/aldri trenge mye korigering.

Jeg som tidligere bilmekaniker kjøper som oftest biler som er kjørt noen kilometer, og derfor har bilen behov for litt mer tender, love & care, jeg har endt opp med roterende pga et større korigerings behov, men vurderer en da hvis jeg skulle få problemer med hollogrammer en gang.

Men flex da maskinen er nokk noe av det beste men jeg syntes at den ble for dyr.

Med roterende fra Hitachi, metabo eller makita vil du kunne kjøpe litt pads og produkter for pris forskjellen, samt at du kan bruke forskjellig størrelse på pads og bakplater noe som jeg for fant ut at jeg trengte på min BMW E46.

Så mitt tips er har du egen bil som holdes i god strekk og at dette er en hobby som ikke er intekts givende kjøp DA

Hvis du som flere andre her "hjelper" andre litt vil en roterend gi deg bedre timelønn pga kortere tidsforbruk. Du kan da som truhaa sa kjøpe en billig DA maskin til problem biler.

Mange takk.

Ser ut til at jeg går for 3403 da jeg som du beskriver har en tendens til hjelpe til på mange lokale biler.. :-)

Tekte først motsatt i og med at jeg har en billig besttools roterende at jeg da kunne kjøpe en DA maskin nå og dra frem den roterende ved store korrigerings behov.

Men likte dårlig at Flexs da maskinen ikke kunne bytte til mindre pads..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive