Gå til innhold

Alkalisk Brann - vinduslister Model Y

Recommended Posts

Skrevet

Første vask med kjemikalier og dette oppstår.. Gjelder den matte aluminiumslisten rundt vindu. 

Forstått det slik at en polish må til, helst uten slipemidler.

Autoglym Super Resin Polish, kan den fungere? Mye rimeligere enn Swissvax sin. 

Må det behandles etterpå med noe beskyttelse? Har en «kjeramisk spray voks» fra Biltema… Er det godt nok å gnikke på dette?  Eller kjøpe en billig voks og påføre? Tips? Takk

Skrevet

Autoglym Srp duger nok greit. Brukte selv menzerna sin fineste og mye "elbow grease". 

Som beskyttelse la jeg Soft99 Fusso og har iaff holdt gjennom sommeren. Mye selvvask pga tidsklemma. :)

*2014 BMW i3

*2025 Tesla Model Y LR

*2022 Polaris Nordic Pro 650

Skrevet

Hvis listen er matt, å du bruker polish, så vil den bli blank.

Tommy

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR

Tommy's CAR SPA (facebook)

Skrevet

De er mattblank, mener jeg. Menzernas fineste utgjorde ingen merkbar forskjell for min del, men så var listene ganske stygge etter litt vel sterk kjemi også.

Vet ikke om det finnes andre kjemiske lakkrenser enn Swissvax sin Cleaner Fluid, men det er i så fall den man bør gå for for å ikke endre looken på listene. 

*2014 BMW i3

*2025 Tesla Model Y LR

*2022 Polaris Nordic Pro 650

Skrevet
11 timer siden, Klykken skrev:

De er mattblank, mener jeg. Menzernas fineste utgjorde ingen merkbar forskjell for min del, men så var listene ganske stygge etter litt vel sterk kjemi også.

Vet ikke om det finnes andre kjemiske lakkrenser enn Swissvax sin Cleaner Fluid, men det er i så fall den man bør gå for for å ikke endre looken på listene. 

Forsøkte med autoglym sin polish og la på voks i etterkant. Ser ut til å ha virket bra. Betydelig bedre. Mulig noe mer glans, men må et godt trent øye til for å se..

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår