NeDD

Detailed: Peugeot 307 Sw

En nabo har lagt merke til den økende trafikken i garasjen i det siste, og interressen var stor for å få klartgjort bilen til sommeren. Så.... "Neste lørdag, vi har en avtale" :D Ikke bra med bilder, men greit å legge ut for det om. :)

Here it goes:

Vask:

HT spyler

Nxt såpe

2 BM

Cobra Wash mitt

Cobra wave drying

Motor:

HT spyler

DP Engine Degreaser

Nxt såpe

2 BM

EZ Brush

Swisswax brush

Meguiar's wash mitt

Cobra wave drying

Optimum Pirex product :)

Felger:

Meguiar's All wheel cleaner

HT spyler

Nxt såpe

Swisswax brush

Meguiar's wash mitt

Cobra wave drying

P21s Tireshine?

Lakk:

Pinnacle clay

Meguiar's clay spray (husker ikke navnet)

Menz Super Intersive Polish (sip)

Menz 106 FF Nano

EZ Cream

Jetsealer

Pinnacle Liquid

Metabo roterende

Pads:

CSS oransj (sip)

CSS hvit (nano)

Cobra påføringspads

Bilen var av kategorien kjip farge, da den ikke var veldig svart, men svart med noe jålerigreier i. :)

En kanonbil(farge) til å se at etter sip, så må man korrigere for å få frem shine igjen.

Prøvde me nano på panseret, men ripene forsvant ikke helt, så jeg gikk over med sip og da ble ripene fjernet, men ble litt mattere igjen. Så nanoen var et must i etterkant av ripefjerningen.

Svart farge blir jo fort matt, men klarte ikke ta noe bra spesielt bilde av dette. Tips til godt kamera mottas.

Da arbeidsbuddyen "kalven" på forumet har tatt seg fri 6 uker til dubai, så ble denne bilen tatt bare av meg.

Brukte 12 timer totalt. Tok ikke mangen, heller ingen noen spesielt bra, men bilder ble det litt av...

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg

7.jpg

8.jpg

9.jpg

10.jpg

11.jpg

12.jpg

13.jpg

14.jpg

15.jpg

16.jpg

17.jpg

18.jpg

19.jpg

20.jpg

Endret av NeDD
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pent pent! Er ikke ofte du ser disse bilene så blanke! ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ryktet går i nabolaget ja.....det er bra det...

så blank og bra ut de, sort er en morsom farge å pleie når det blir så bra som dette

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kalven reporting in.

Saa bra ut dette nedd! Ble han fornoyd? Hvorfor brukte du ikke FG og gronn pad?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hey Kalven! Når jobber du? Greit å vite når du kan svare på PM osv! :)

Han ble veldig fornøyd. Fikk bort alle merkene i lakken etter han hadde dratt bensin- og luftslangen langs bilen et par ganger.

Tok ikke bilder av det, men du husker vertfall hvordan det så ut.. Borte nå! :D

Eieren er så lav at jeg måtte stable ølkasser på garasjegulvet for at han skulle se hele resultatet. ;)

Brukte nano på hele bilen etter sip`n, så jeg følte at FG`n ikke var nødvendig. Brukte jo Ez cream på denne her..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jobber fra 7 til 7, men stikker ofte rett til marines club aa pilser til sengetid ;) Saa det er ikke saa ofte jeg er paa dataen.

Det er bra nedd, klar for bilen neste helg?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tjaa.. Skal være vakt på landstreffet for russen + feire bursdagen, så spørs hvor mye tid det er igjen.. Neste i køen er en typsik 15 timers jobb for èn person! :o

Derfor litt skeptisk på om det kanskje blir frihelg? ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra jobba! :)

Hvordan opplevde du hardheten på lakken til peugeot?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne bilen er bare av plast minus panser, tak og dører. Så alle krinkete plasser av plast gikk veldig bra.

Dørene og panser brøt på langt ifra polisher ned så kjapt som Honda´n f.eks. Gikk vell over to ganger på deler av panseret og rundt dørhåndtakene på dørene for å få bort enkelte riper.. Denne bilen var ikke veldig galen, så var ikke så mye riper å fjerne utenom vaskerosene det grodde av. Brukte jo 12 timer totalt, så vil ikke påstå at jeg hastet i veg og slurvet...

Føler ikke at hard lakk er noe hokkus pokkus. Må liksom bare la paden og produkte gjøre jobben. Ha litt tolmodighet så går det greit. Men nå har jeg / vi ikke prøvd en Audi enda.. Kommer kanskje en A4 DTM om 4-5 helger. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive