Gå til innhold

Recommended Posts

Pierce007
Skrevet

Nettopp kjøpt en 6. måneder gammel E-Megane. Denne ønsker jeg å ta godt vare på - enda bedre enn tidligere biler 😀.

Jeg hater å vaske bil for å si det rett ut 😂. Polering har jeg aldri gjort. I utgangspunktet "gidder" jeg ikke eller tar meg tid til for mye av dette. Stort sett blir det vaskehall.

Kanskje litt off-topic ift spørsmålet mitt.

Har lest litt om coating - anbefales dette i mitt tilfelle? Bør jeg gjøre dette? Hvilke firmaer anbefales på strekningen Drammen - Larvik? Må/bør dette gjøres årlig? Lest noe om at noen tilbyr over 3. års holdarhet?

Tar gjerne imot tips/innspill

olav framvik
Skrevet

Coating har somregel en toppcoat som bør fornyes med en viss intervall, feks 1 gang i året. Spørsmålet du heller må stille deg vil jeg la bilen gå uten tilsyn i lang tid? Jeg finner altfor ofte rust på biler som er 1-3 år gamle. det finner du ikke hvis du ikke sjekker bilen nøye hvert år. Det er ingenting som slår kjemitoleransen til coating. Og er det noe du finner i vaskehaller så er det sterk kjemi. Jeg legger en hybridvoks på alle biler jeg tar, og den holder i 30 år hvis du er innom 1 gang i året for rebehandling...🤔 Det kan du enkelt legge selv, men gidder du ikke og vil betale deg ut av bilpleie så kan coating være greit.

• Liker 1

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår