Gå til innhold

Recommended Posts

Skrevet

Omtrent alle spruteflaskene jeg har prøvd med felgrens slutter å virke raskt. Også de som felgrensen kommer i. Noen som vet om en spruteflaske som tåler felgrens? Må jeg bruke trykksprøyte?

Klykken
Skrevet

Nå er det lenge siden jeg kjøpte mine flasker, har hatt Kwazaar sine i over 10 år. Brukt til alt mulig av remedier til bil. Pumpen har streiket på noen, men utover det har det vært skikkelig holdbare. Riktignok pumpeflasker tilsvarende trykksprøyte disse da. Prøvd de? 

*2014 BMW i3

*2025 Tesla Model Y LR

*2022 Polaris Nordic Pro 650

Bjerknez
Skrevet

Jeg har hatt flere flasker fra Kwazar og alle punpene ryker på sikt uansett. Slike flasker er i mine øyne forbruksvare og koster ikke all verden, så jeg kjøper nye omtrent en gang hvert år eller andre år. For stort sett holder dem ikke lenger enn det.

Jeg kjøper flaskene fra Kwazar kun fordi det er lett og justere spredningen på strålen samt at ergonomien er god. Kvalitetsmessig er dem ikek noe bedre enn andre flasker mener jeg. 

Jeg har ett par pumpeflasker fra Jula som nå er snart 10 år gamle og dem funker som bare det, men ergonimien er rævva og dem er for store. 

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Skrevet (endret)

Jeg opplever at felgrensen ødeleger pumpefunksjonen i håndtaket, men når man fyller på vann, så funker det igjen.

På Biltemas trykksprøyteflaske korroderer messing-munnstykket etter en stund og den dusjer veldig dårlig.

Endret av Otto
  • 1 year later...
Skrevet (endret)

https://www.clasohlson.com/se/Epoca-Viton-sprayflaska-1-l-/p/Pr411488000

Jeg prøvde denne med Biltemas 4l felgrens som har ødelagt dysen på alle flaskene jeg har prøvd.

Den har stått med felgrensen i noen måneder nå og fortsatt like fin. God sprut og godt håndtak/pumpe. Billig er den og. Anbefales.

Jeg ser forøvrig at Biltemas bio felgrens inneholder 5-10% oksalsyre. Oksalsyre brukes f.eks. også til å fjerne groing fra vannlinjen på båter.

Endret av Otto
  • Liker 1
  • 3 months later...

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår