celicagt

Behandling av lakk uten klarlakk

Hei!

Har en rød Supra 89 mod der det ikkje er klarlakk på. Har gått over med 2000 papir og 2 runder med lakkrens. Etter polish, brukte eg flytende hardwax fra autoglym. Er ikkje heilt forøgd med den hardwax'en, noken som har anbefaling til bruk på biler uten klarlakk?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva slags lakkrens/polish hadde du brukt etter våtslip? En lakkrens inneholder ikke slipemidler som trengs for å gjøre en våtslipt lakkflate blank igjen. Etter en våtslip trengs det produkter som Mirror Glaze, menzerna, scholl, 3M osv, og en maskinpolering. Hvis du ikke har gjort dette vil jeg tro at du blir noenlunde misfornøyd med resultatet :)

Endret av Lexis
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

brukte 3m lakkrens med grønn kork, så med orange og til slutt mjuk foam pad med blå kork ;-) Har tatt dette på mange biler, men på denne sliter eg med at det blir vann merker på panseret og på en skjerm (kan vere at desse delene er lakkerte engang tilbake i tid)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hørtes rart ut, her får noen av seniorene svare :P Bilder?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

om det er for finishens skyld så¨gir en lakkrens ala Swissvax cleaner fluid, Deep Crystal polish fra Meguiars etc en del oljer til lakken, lakk uten klarlakk er ofte tørrere (oksidert) og trenger litt smøring, selv om du har våtslipt og polert opp igjen kan det fortsatt sitte døde pigmenter i lakken som en polish vil freshe opp igjen.

Autoglym hardwax ? ikke sonax?

Om det er en sealer så er den mindre bling en feks en voks på en rød bil med tett lakk, i know ;)

edit: lakkrens er cleaner fluid, Deep crystal 2 er en polish uten rens

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så man kan med fordel kjøre på med Megs step2 mellom maskinpolering og lsp på SS-lakk?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jupp funker på alle lakker det, med og uten klarlakk, DC 2 er mht looks og ikke mye annet, den klarer seg ikke alene på lakken og har moderat/ingen rens i seg... DC 1-2-3 serien er en serie som gir lakken en vanvittig boost mht dybde og våthet, def en av de beste sakene du kan benytte om du kun jobber for hånd imo..

Så sikkert ikke noe dårlig valg om du føler feks at en sealer ikke gir deg den største WOWen, da er en polish i mellom et bra valg, alternativt å hoppe over på feks Swissvax sine vokser.... de har det utseende av natur ;)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får håpe det ikke blir for OT, men step 2, er den i samme kategori som Vertua Bond? kan step 2 være et alternativ under Jetseal toppet med E-zyme?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den er ikke som Vertua Bond, vertua bond er en rens/heft/glans den er noe som DC 1 og 2 i samme flaske sånn sirkus, DC 2 er kun for å piffe opp lakken slik at du får det "lille" ekstra mht polering...

DC 2 polish funker nok under Jetseal den, ikke testet akkurat det selv da, så ingen garantier, men som en booster til trådstarter her vil den nok gi litt ekstra bling for the bucks ;)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

OkOk, skal teste på en av de kommende bilene.

Ang. vannmerkene som var problem her, snakker vi fuglebæsj? Det setter jo gode merker i SSlakk.. kan være annen sur forurensing også.. hmm

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg kjem til å gå over delene på bilen som er dårlig igjen. Ka vil dåke da anbefale som wax og sealer? Merker? Ikkje forkortelser da eg ikkje kjenner alle merka på navn ;-) Jobber med maskin.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som sealer liker jeg Duragloss 111 best, som voks er Swissvax sin Concorso knall, samme gjelder Swissvax samurai som er for japansk lakk :)

som sommer kombo på bilen er Cleanerfluid og Samurai fra Swissvax knallsaker, da dropper jeg Duragloss 111 her i allefall.. holder bra med voks også så fremt flaten er preppa bra med Cleanerfluid først :)

Duragloss 601 + Duragloss 111 er også knallsaker sammen... funker fjell som vinterkombo også på en lakk som er polert opp først

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har og japse uten klarlakk, og plages med vannmerker på panser. Ser fler og fler etter alt regnværet i det siste. Forsvinner jo når man tar fram maskinen, men er irriterende ja.. Blir nok hellakkering om et år eller to.. Med klarlakk!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har to biler her med SS lakk jeg og har ikke noe vannmerker på de annet en kalk som er i vannet, de er da polert og vokset.. er lakken din litt matt så setter det seg mer etter regn, de dråpene som ligger på bilen din lager da mørkere flekker på lakken, tar du en god lakkrens, en runde med polish og 2 lag med sealer ala Duragloss 111, Chemical Guys jetseal, Meguiars Deep Crystal carnauba wax etc så skal det hjelpe voldsomt... tror ikke du trenger noe lakkering så fremt ikke lakken har oksidert såpass at det er ned til metallet enkelte steder...

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Har to biler her med SS lakk jeg og har ikke noe vannmerker på de annet en kalk som er i vannet, de er da polert og vokset.. er lakken din litt matt så setter det seg mer etter regn, de dråpene som ligger på bilen din lager da mørkere flekker på lakken, tar du en god lakkrens, en runde med polish og 2 lag med sealer ala Duragloss 111, Chemical Guys jetseal, Meguiars Deep Crystal carnauba wax etc så skal det hjelpe voldsomt... tror ikke du trenger noe lakkering så fremt ikke lakken har oksidert såpass at det er ned til metallet enkelte steder...

Har kjørt både SIP og s40 først. Hadde 1 lag jetseal og 1 lag supernatural første gang, og sist hadde jeg 2x supernatural.. skjønner ikke hva som skjer? men det er kun på panseret, der det blir ganske varmt og der det var sinnsykt oksidert før.. (og mulig flekker også) Grunnen til at jeg vil ha ny lakk er pga steinsprut, dype riper, litt rust osv.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!


Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.


Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive