Gå til innhold

Har lyst på nytt kompaktkamera!


Maarten

Recommended Posts

Tenkte det kunne være greit med en tråd om gode kompakt kamera, som er basert på brukerens erfaringer. Grunnen til denne tråden er at jeg har tenkt å anskaffe meg ett nytt, og da gjerne basert på deres erfaring! Det er kanskje flere som er i samme situasjon?

Alle gode inspill er velkomne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestilt meg Canon Ixus 990.

Ingen erfaringer med det, men siden det er toppmodellen til Canon regner jeg med at det er bra.

Har Canon Ixus 870 nå, men etter en tur i asfalten og sanden på Danmarks østkyst, vil ikke objektivet ut lenger:(

MEn var ihvertfall veldig fornøyd med det!

--Vw Sharan 2.0 Tdi 170 HK 2013--

-- Vw  E Up 2015 --

-- Vw Touran 2.0 Tdi 170 HK 2011 varebil--

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i familien er vi styggforbrukere av kompaktkameraer.....

det betyr at vi har valget mellom å drukne/knuse dyre kameraer eller billigere kameraer

nå etterhvert har vi begynt å teste de rimeligste modellene fra Canon (satser alltid på canon) og det meste av bilder jeg har her på forumet

av korrigering, vask og voks er tatt med ixus 80 is

Ikke noe kongekamera, men er billig og gjør absolutt nytten om du er en knipser som legger større vekt på de sentimentale enn de fototekniske verdiene i et bilde :thumbup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommy

Jeg har et canon ixus 70, som jeg har hatt i snart 2 år, å er kjempefornøyd med dette.

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder kompaktkamera (som speilrefleks) er det Canon som gjelder for meg. Er på mitt tredje Ixus, ikke fordi de blir ødelagt, men fordi jeg roter dem vekk hehe

Kjøper ikke de nyeste modellene da det er så lite forskjell på dem, og de er gode alle sammen. Særlig når det er et kamera nummer 2 har man ikke noe behov for toppkamera med ekstra elektronikk som også kan gå i stykker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder kompaktkamera (som speilrefleks) er det Canon som gjelder for meg. Er på mitt tredje Ixus, ikke fordi de blir ødelagt, men fordi jeg roter dem vekk hehe

Kjøper ikke de nyeste modellene da det er så lite forskjell på dem, og de er gode alle sammen. Særlig når det er et kamera nummer 2 har man ikke noe behov for toppkamera med ekstra elektronikk som også kan gå i stykker.

Som du skriver, så er det absolutt ett kamera nr2.. Ta det med dit som man rett og slett ikke orker å dra med speilrefleksen. Som f.eks Prekestolen, som jeg besøkte her om dagen! Utrolig vakkert, men akkurat da manglet jeg ett skikkelig kompaktkamera!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv Canon Ixux 900TI som jeg kjøpte for noen år siden og er kjempe fornøyd med dette, tar kjempe flotte bilder og bruker det også til undervannsfotografering.

Men dette har etterhvert blitt kamera nummer 2 da jeg hovedsaklig bruker Nikon D50.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...