Gå til innhold

Anbefalt poleringsmaskin for compunding og polering?

Recommended Posts

Skrevet

Hei, har BMW e90 med farge Tiefseeblau Metallic (A76). Så lurer på egentlig om det er noe anbefalinger for polerings masking og andre utstyr, skal utfør touchup av steinspruter og tenkt meg med våtsanding, compounding og polering. Så treng egentlig maskin som kan utfør siste 2. Har egentlig noe budsjett, men tenkt mæ helst undet 5 000 nok. Har sjykka litt på Flex sine roterende fra Garasjetid, FLEX PE 14-2 150, men litt usikker om det blir bra nok Takk på forhånd :), skal oppdater med resultater etterhvert.

Skrevet
2 timer siden, dominic skrev:

Hei, har BMW e90 med farge Tiefseeblau Metallic (A76). Så lurer på egentlig om det er noe anbefalinger for polerings masking og andre utstyr, skal utfør touchup av steinspruter og tenkt meg med våtsanding, compounding og polering. Så treng egentlig maskin som kan utfør siste 2. Har egentlig noe budsjett, men tenkt mæ helst undet 5 000 nok. Har sjykka litt på Flex sine roterende fra Garasjetid, FLEX PE 14-2 150, men litt usikker om det blir bra nok Takk på forhånd :), skal oppdater med resultater etterhvert.

Flex lager suverene poleringsmaskiner, men for en nybegynner anbefaler jeg heller DA som er mye tryggere, enklere og mer behagelig i bruk inntil du begynner å få teknikken. :)
Dersom du ikke har noe utstyr fra før, er en slik innstegspakke fra Bilnerden veldig mye for pengene: https://bilnerden.no/north-detailing-pda-15-poleringspakke

Jeg har selv hatt den maskinen noen år, og selv om den bråker litt mer en Rupes og ikke har like kraftig motor og samme byggekvalitet, koster den også bare en brøkdel.

• 1 year later...
Skrevet

Skal det våtslipes med oscillerende maskskin  og det eneste som anbefales og er 8 mm utkast og anbefale koring fra 1500 - 3000 og være redd for og bruke vann 

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår