Gå til innhold

Sprayvoks - Noe som duger?


Ludvig86

Recommended Posts

Hepp! 
 

Jeg har alltid brukt «tradisjonell» voks og tatt meg god tid. Men finnes det en dugendes sprayvoks med gode egenskaper og god holdbarhet i disse dager? Man sparer jo en del tid på det, men om det må påføres ukentlig er jo vitsen borte. 
 

Takker for innspill!

 

//

-Ludvig-
Ford Focus 2012 MK3

Ålesund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også kun brukt tradisjonelle vokser, men siste halvanna års tid har jeg supplert med Gyeon Q²M WetCoat på dagligbilene. Har vært veldig fornøyd over lettvint boost og varighet mellom voksrundene. Anbefales!

  • Liker 1

Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte Gyeon WetCoat før, og var veldig fornøyd. Gikk så over til Koch Chemie Protectorwax, da dette gir betraktelig mange mer liter med beskyttelse per krone. Veldig fornøyd med denne og.

 

På sommerhalvåret vokser jeg bilen for hånd, og på vinterhalvåret bruker jeg Protectorwax. Funker meget bra. Hos meg varer den vel en måned og to før jeg sprayer over et nytt lag.

1995 Toyota Corolla - Rød (Solgt)
2010 Skoda Superb - Titanium Grey (Solgt)

2017 Volkswagen Golf - Tungsten Silver

2005 Opel Vectra - Beige Metallic (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker innimellom Scholl Neo, men i likhet med de fleste andre må man være veldig flink til å buffe for å unngå skjolder.
Den tørker veldig fort, så spray på klut, påfør og buff av med en gang.

Har også brukt den på våt bil noen ganger, da blir holdbarheten enda kortere og det kan være vanskelig å få buffet alt før den tørker.
Holdbarhet på tørr bil ca 2-3mnd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...