sw77

Holdbarhet på Optimum No Rinse clay lube

Merkelige greier.

Blandet en flaske med Optimum No Rinse som clay lube forrige uke. Blandet etter oppskriften på flaska (1:64) og ristet den godt. Da fikk den en kraftig blå/turkis farge å så skikkelig fresh ut. Men i dag oppdaget jeg at den var blitt nesten helt blank. Det så litt ut som grumsete vann med kun et lite hint av farge.

Noen som har opplevd det samme og som vet om den tåler å stå etter blanding, eller om den må brukes med en gang?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt på flasker her, men de mener jeg da holder seg... får sjekke i garasjen senerer i dag om det stemmer ....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lest noe om at ONR skifter farge dersom den blir utsatt for UV-stråler men det skal ikke ha noe påvirkning av egenskapene på løsningen.

Har skjedd meg mine utblandete clay lube flasker også.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt en skvett blandet på flaske i 3 uker ca her.. Ikke noen forrandring på fargen. Blandet du med springvann eller batterivann? Hvis springvann, så kanskje det var noe ulumskheter i det? :) Blandet selv i springvann her..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Beklager litt OT, men holder det å blande så tynt som det står på flaske for dere? Brukte MG clay sist gang med ONR som lube, og da måtte jeg blande veldig sterkt før det ble nok glid. Mulig lakken var litt varm, men syntes jeg måtte bruke så vanvittig mye ONR i forhold til hva man egentlig skulle...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fargestoffa blir nedbrutt av UV-lys, på samme måte som spylervæske.

Kommer litt an på flaska det står i hvor lang tid det tar.

Men funker like fint gjør den.

Hva vil 'litt varm' si? Clayen blir sticky på varm lakk. Beste er kald lakk, 'kroppsvarm' clay, romtemperert claylube og kald øl.

Men ONR er jo drøyt så, bare å pøse på med mere, ikke nødvendigvis sterkere.

Endret av General Lee
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må være pga. springvannet, som zHoe foreslår, for tviler på at det kommer så mye UV-stråler ned i kjelleren :P

Regner med jeg får tid til å teste den i helgen (hvis været holder seg), så jeg skal gi tilbakemelding om den oppfører seg normalt, eller ikke.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt varm som om den hadde stått i sola før vask og tørking, men fremdeles ikke var helt "kald" etter litt tid i skyggen. Men er muligens bare fordi lakken var varm. Tror forresten ikke sterk ONR er bra å ha på hendene i for lang tid om gangen...

Syntes jeg brukte så vanvittig mye i forhold til hva man skulle, men er jo uansett billigere enn "ekte" claylube

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ONR blir sånn etterhvert, men det påvirker for all del ikke egenskapene! Har hatt noe ferdigblanda lube på flaske her i et halvt år eller noe, og den funka perfekt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Beste er kald lakk, 'kroppsvarm' clay, romtemperert claylube og kald øl.

:lol::thumbup:

Ikke dumt med varm clay heller.. jeg pleier nok ha 50-60 grader på vannet i koppen den ligger i ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Luben virket som den skulle den :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive