Gå til innhold
paramed

Tykkelse på klarlakk

Recommended Posts

paramed    0
paramed

Lurer på om det er noen av dere som har noen formening om hvor tykk klarlakken på biler pleier og være?

Er jo klar over at det variere fra merke til merke, og modell til modell. Dessuten så slites jo lakken etterhvert som den utsettes for tidens tann, men tenker mest på når bilen er rimelig ny, ikke helt ny men. Har målt total lakktykkelse på "vanlige" biler fra 80-90 opptil ca 150 micron.

Hadde vært kjekt og vite sånn nogenlunde tykkelse på klarlakken så man vet mer om hva man kan jobbe med.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
zHoe    1
zHoe

det sies at ca en tredjedel (helst mindre tenker jeg) av total tykkelse er klarlakk på vanlige biler.. Er jo noe å gå ut fra da ;) Tror nok ikke man skal gjør mer en 2 skikkelige korrigeringer på en bil nei.. Hadde vertfall ikke jeg turt..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Brynjar    1 477
Brynjar

Tykkelsen på lakklagene vil variere fra bilmerke til bilmerke, men klarlakken på "nyere" fabrikksprøytede biler er som regel på mellom 0,038-0,050mm. Når du rubber så må du huske på at det ikke er mange micronene du sliper.. Det anbefales jo heller ikke at man tar mer en 9MY mtp UV-beskyttelse.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Brynjar    1 477
Brynjar
Hva er det Brynjar ikke vet ;)

hehehe.. Ble litt studie på dette når jeg kjøpte meg lakkmåler ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ØHN    5 293
ØHN

Kan man normalt ikke regne med å kunne korrigere swirls og lettere RDS mer enn 2 ganger i løpet av bilens levetid?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
zHoe    1
zHoe

joo det kan man sikkert, men jeg ville vert forsiktig med grov polering med ull mange ganger.. Mulig jeg har missforstått eller fanget opp feilaktig informasjon da..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig