Gå til innhold

Terskelfolie og lakkforsegling

Recommended Posts

Albatross
Skrevet

Hei, 

Om noen uker henter jeg ut en sort Skoda Enyaq. Tenker å gå for coating  (Gtechniq Ultra fra Møller) for enklere renhold samt foliering av terskler og lastekant pga små barn/lett å få ripe i sort bil. 

Spørsmålet er om man bør legge coatingen først og så legge på folie på utsatte steder, eller legge folie først og så coating. Selger mente det var best å legge folie først fordi den kunne være vanskelig å få til å sitte skikkelig etter at coating var lagt. Ulempen med det er vel at man da ikke har homogen coating over hele bilen/under folien.

Noen tanker om hva som er lurest? 

Skrevet

Du må nok legge folie først for å få den til å sitte ordentlig, og folien gir uansett bedre beskyttelse enn coating så det er ingen ulemper ved å ikke ha coating under folien, strengt tatt kun fordeler.

• Liker 1
Albatross
Skrevet

Takk for svar!

Jeg tenkte at det muligens var en ulempe den dagen man ønsket å skifte folie pga slitasje - at man var avhengig av å ha samme størrelse på ny folie for ikke å få ujevne overganger noe sted. Men det er kanskje ikke så stort problem i praksis. 

• 2 weeks later...
Skrevet

Hei, jeg lurte på akkurat det samme.

Har levering på en TMY i September, og siden jeg har barn ønsker jeg å foliere terskler og dørhåndtak.
Jeg hadde håpet det var en ok løsning å foliere etter coating, da jeg øsnker å ta av denne folien etter et par år. Folien på dørhåndtakene blir jo ganske synlige.

Tommy
Skrevet
13 timer siden, ndrsone skrev:

Hei, jeg lurte på akkurat det samme.

Har levering på en TMY i September, og siden jeg har barn ønsker jeg å foliere terskler og dørhåndtak.
Jeg hadde håpet det var en ok løsning å foliere etter coating, da jeg øsnker å ta av denne folien etter et par år. Folien på dørhåndtakene blir jo ganske synlige.

Du får ikke folien til å henge på coatingen, å skal du fjerne den etter et par år, så er det nok ikke mye igjen av coatingen da, så den må nok ha en ny runde med coating alikevel.

Tommy

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR

Tommy's CAR SPA (facebook)

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår