Gå til innhold

Vask og rens av sidevesker på motorsykkel

Recommended Posts

Bjerknez
Skrevet (endret)

Jeg har montert sidevesker på motorsykkelen og disse er av stoff og skinn/lær/plast. Se blde av veskene under:

Disse veskene vil jo være konstant utsatt for ytre påvirkninger og er nok trolig bygget for det også, men jeg vil jo prøve og ta vare på dem så godt som mulig. 

Så hva anbefales for å vaske, rense og beskytte disse? Må jeg ha en milion forskjellige produkter eller kommer jeg langt med feks. Surfex HD og en stoff/skinn/plast coating? 

88C4A98A-B34C-409E-B9C6-EFCDE705B442.jpeg

A14D2E4B-DA68-4209-989F-F2924B96189C.jpeg

C97ADA66-4C3A-44DC-B564-27CDCB103207.jpeg

Endret av Bjerknez

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Bjerknez
Skrevet

Etter å ha sjekket de nye sideveskene litt mer nøye så er jeg usikker på hva slags materiale vi snakker om her. På yttersiden (det glatte) på veskene virker som skinn, men kan også være en veldig soft/fin plast. Litt usikker... 

På den siden som er inn mot sykkelen så ligner det på stoff og har en litt ru overflate, men kanskje snakker vi vinyl eller plast her også?

Selvsagt vanskelig for dere å svare på siden jeg ikke engang har fasiten selv, hehe, men jeg tenker jeg går ut fra at vanlig APC i mild form (feks. Sufex HD 1:20) og en fin børste vil få disse rene. Etter 200 mil med både regn og skitt så kan disse bli usedvanlig skittne. Spesielt på innsiden.

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Klykken
Skrevet

Hvis du sjekker merke og modell så står det kanskje hva de er laget av og evt hva som er anbefalt vedr. vask? Ellers er surfex relativt trygt på det meste av overflater finner jeg ut - så lenge det ikke tørker.

*2014 BMW i3

*2025 Tesla Model Y LR

*2022 Polaris Nordic Pro 650

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår