Gå til innhold

Båtpolering. Gelcoat. Rupes Duetto eller noe annet

Recommended Posts

Skrevet (endret)

Vurderer å kjøpe en Rupes 12 Duetto til bruk på båt og bil. Hovedformål er båt. Har fortstått at gelcoat er litt omdiskutert med DA. Hva er tankene deres og evt kombo? 

Hadde egentlig sett for meg UHS pads og polish. Vistnok skal deres "marine" produkt være det samme.

Hva er forskjellen i bruk på standard pads og microfiber pads?

Kan man seale med samme som på bil? Er veldig glad i AG UHD på bil, men saltvann er kanskje en faktor som endrer valget på sealer til sjøs?

Jeg hadde en Rupes LH 15 for noen år siden til bil, men syntes den ble stor på enkelte partier på bilen og ønsket meg egentlig en mindre da. Så solgte den. Båten er bare 20 fot i år, så større maskin er kanskje å foretrekke, men det blir fort noen kroker jeg tenker 12 er fordel. 

Ser 12 duetto ikke finnes i Mark 3 versjon. Er det store forskjeller på LHS15 og mark 3? Ventes Duetto i mark 3 nå?

Hva bør jeg velge? Ønsker 1-steg. Båten var fin før jeg hentet den å fraktet den på henger på tvers av landet. Spylte av med såpe og vann på selvvask før den gikk på sjøen. 2 uker senere er den glansløs. Føler det må ha manglet sealer etter en dårlig polish som er spylt av. Kombinert med at rester av skit fra transporten har gnidd seg utover av regnet. På bil har jeg aldri blitt komfy med roterende. Men dersom det er eneste som duger på gelcoat har jeg ikke noe valg. Ønsker i så fall tips til 1-stegs pads og remediet på dette også.

Endret av Omega

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår