Gå til innhold

Recommended Posts

alexanderst
Skrevet (endret)

Ønskes utført

Får utlevert en ny MB EQC 400 AMG premium pluss i obsidiansort metallic etter påske. Hvem i Møre og Romsdal (helst i nærheten av Kristiansund) ønsker å ta på seg oppdraget i å legge en coating på denne? Det er ønskelig med coating av lakk, felger og ruter (inkl. takluke). 

Jeg lager innlegget fordi jeg er ikke helt oppdatert på hvem som driver med dette i området, og hvem som er seriøse. Ønsker en seriøs aktør. 

Bilde fra konfigurator med samme hjul og utseende. 

zVUMKCB.jpg

Endret av alexanderst

Reidar
Skrevet

Ta kontakt med DekkTeam Kristiansund 👌

• Liker 1

Daglig leder

Automotive Detailing AS

Håndverksvegen 15

3917 Porsgrunn

alexanderst
Skrevet
2 timer siden, Reidar skrev:

Ta kontakt med DekkTeam Kristiansund 👌

Dyktig dem altså? De er jo eiet av Slatlem, hvor jeg har kjøpt bilen. :)  

Skrevet

Blir automatisk skeptisk når de som skal legge coating heter "Dekkteam". 🤷‍♂️😄

*2014 BMW i3

*2025 Tesla Model Y LR

*2022 Polaris Nordic Pro 650

alexanderst
Skrevet
4 timer siden, Klykken skrev:

Blir automatisk skeptisk når de som skal legge coating heter "Dekkteam". 🤷‍♂️😄

Nettopp. Vet de legger Ditec fra før, er den keramiske coatingen deres god? Jeg er jo grønn på glasscoating, det kommer jo nye nytt annenhver dag. 

Jeg har nesten bestemt meg for å skrinlegge planene om coating, og "bare" legge Kochemie 1K-nano på den. Deretter vil jeg jo passe godt på den som jeg alltid gjør, ekstra moro når det kun er jeg som har rørt den :)  Kjøper inn Kochemie poleringsmiddel, puter, rengjøringsmidler (veldig gode, har en del fra før), kluter, wipdown, Magic sjampo, etc. dedikert til kun denne bilen. Bilpleieentusiasmen har blusset kraftig opp igjen. 

• DCN Poeng 1

Skrevet

Jeg personlig ville gjort det, altså alt selv. Har ikke lagt coating før, men hybridvoks som Soft99 Fusso, med generell polering o.l. ca årlig/ved behov. Gir i alle fall meg glede å holde på med dette og fungerer som en slags terapi. Men her er tidsklemma og det der litt avgjørende også (jobb, kjerring, hus, unger osv). Har man ikke tid nok vil jo en lettstelt bil hjelpe på betraktelig med den ukentlige pleien.

• Liker 2

*2014 BMW i3

*2025 Tesla Model Y LR

alexanderst
Skrevet
5 timer siden, Klykken skrev:

Jeg personlig ville gjort det, altså alt selv. Har ikke lagt coating før, men hybridvoks som Soft99 Fusso, med generell polering o.l. ca årlig/ved behov. Gir i alle fall meg glede å holde på med dette og fungerer som en slags terapi. Men her er tidsklemma og det der litt avgjørende også (jobb, kjerring, hus, unger osv). Har man ikke tid nok vil jo en lettstelt bil hjelpe på betraktelig med den ukentlige pleien.

Samme her, jeg får se an hva jeg gjør. Får den mest sanssynlig på fredag, og skal avvente å se hva de gjør med den på dekkteam. Jeg har ikke sagt noe om klargjøring til dem. 

Skrevet

De klargjør den nok som normalt (anbefalt da transportskader forekommer) og sauses inn med noe nybilshine med kort holdbarhet. 

*2014 BMW i3

*2025 Tesla Model Y LR

Alfaduden
Skrevet
18 timer siden, Klykken skrev:

Er litt her jeg også. Vurderte lenge å legge coating på bilen vi venter på. Barn, bikkje og babe tar nok tid fra før, så bilhobby har det blitt lite av. Mulig det blusser litt opp igjen nå. Går også an å tenke at "en bil er en bil" og klare å se at den er litt møkkete på gårdsplassen. Men tanken på toåringens fingre langs skitten bilside grøsser jeg av. 

Tenker å prøve å gjøre mye selv nå. Har faktisk vurdert å foliere hele bilen. Da er det jo minimalt med vedlikehold som skal være nødvendig.
Så håper jeg at bilhobbyen kommer snikende tilbake slik at jeg får Alfaen på veien igjen!

"Alfa Romeo is for nice people" -J. Clarkson

Magnus Skjølsvik Svendsen

1986 Alfa Romeo 75 QV 2,5 6V Iniezione
2017 Mercedes B250e 

Skrevet

Såvidt meg bekjent krever foliering like mye arbeid med tanke på vask som vanlig lakk for å holde seg pen. Noen folietyper er imidlertid "selvhelende" ved små skader (xpel bl.a.) men ellers krever også folie vask og stell.

*2014 BMW i3

*2025 Tesla Model Y LR

alexanderst
Skrevet

Takker for innspill folkens. Jeg får nok mer tid til å ta hånd om bilen nå som masteren er levert, og det "kun" er jobben å ta hånd om. Det blir litt småfiks på leiligheten også, men dette i kombinasjon med bilsyssel anser jeg som rekreasjon. 

Foliering er ikke noe alternativ for meg. Synes gleden ved å vaske og polere lakken er verdt mer. De eventuelle steinsprang som skal komme, skal utbedres én etter én med touch-up lakk. Når det er få å ta hånd om, blir resultatet mye bedre enn om det skulle vært mange. Lar de bare "klargjøre" bilen slik de pleier hos Dekkteam. Jeg var oppe hos bilforhandleren og så to like biler som min sto ferdig klargjort utenfor, de så slett ikke ille ut i sollyset.

Jeg får gå over den når jeg ser beskyttelsen er fraværende, eller jeg føler for å gå over den. Det blir uansett ikke gjennomført berøringsvask før den skal poleres av meg. Nå må jeg trø til med to-bøttemetoden, finne det beste tørkehåndklet og den beste vaskehansken. Noen som har erfaring med hva jeg bør velge? Jeg har ikke dårlig utstyr fra før av, men de er brukt på utallige biler og oppdrag, så de får være dedikert til andre biler. 

Skrevet (endret)

Bruker Bilnerdens Spesialsvamp til håndvask da jeg ikke liker hansk. Kjøper 10 stk i slengen, i fall jeg mister en i bakken eller den i bruk må pensjoneres av andre årsaker. Synes det er lettere å se om det er "noe dritt" i porene på en svamp enn i en hansk. I tillegg er svampen gul, så partikler vises godt i den. Spesialsvampen er myk og skånsom etter min mening.

Tørkehåndklær har jeg Gyeon Q2M silk dryer large, og et "noname" som ble kjøpt hos Scandic Shine i sin tid, men ligner mye på King Carthur Black Diamond tørkehåndkle. Sistnevnte tror jeg vil være en god del bedre enn Gyeon sitt uansett, så når det er dags vil det bli kjøpt inn et par slike.

Endret av Klykken

*2014 BMW i3

*2025 Tesla Model Y LR

Skrevet

Jeg bruker også Bilnerdens svamp. Og som @Klykken skriver så synes jeg også det er lettere å se dritt og smuss i en gul svamp enn en mikrofiberhanske om det skulle skje. Av håndkle så bruker jeg Gtechniq MF2 og Bilnerden sitt eget ND Silk & Twist Drying Towel.  

• Liker 1

Mine BMWer

Instagram: 

Bil: @bmwe86driver

Gnikk: @unikbilpleie

///Jacobsen
Skrevet

Hva med å legge coating selv?
For eksempel CarPro Cquartz UK 3.0 eller Gtechniq CSL+EXOv4 ?

Mercedes Benz W211

Suzuki GSXR1000 K7

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår