thomasll

Handleliste til nybegynner

Hei, synts ikke jeg fant noe alle dette spm så...

Jeg har sett litt på hva dere klarer og få til med bilene deres her. Har dermed blitt inspirert til og gjøre litt med ut av bil vasking (som nå gjøres 1 gang i uken).

Men jeg aner jo ikke hva jeg skal handle, eller hvor.

Så jeg ber da om en handleliste med det jeg "trenger".

Tenker da på ting som: vaske hanske, såpe/sjampo, voks, rengjøring og krem(?) til skin interiørert, clay+++

Er ikke hellt fanatiker så skal helst ikke koste en formue.

Hvis lakk på bil har noe og si, så er det en Saab 93, 2001 mod. Sølv metallic med svart skin interiør.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei og velkommen hit.

Hvis du ser under forhandlere så finner du lenker til nettbutikker som selger de produktene du

måtte ønske.

hvis du ser et produkt du stusser på så ta en søk på produktnavnet her på forumet, og du finner helt sikkert noen meninger, eller

en forklaring på hva dette er osv....

Lykke til

mvh

ståle :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vaske hanske, Mothers ullmitt er overlegen det meste mht vasking, alternativt er det swissvax sin waschpudel som gjelder, Nanolotus har også en mitt som er god (grønn)

såpe/sjampo, Duragloss 901 om du "bare" skal ha en såpe, den er noe av det beste som er, men her er det mye bra ute å går, så bare å slenge et par oppi kurven med en gang..

voks, victoria red, swissvax concorso eller Migliore er bra saker alle sammen, samme som med såpe her, blir fort flere en den ene etterhvert, men med feks swissvax concorso kan du ikke ta feil (husk cleaner fluid fra swissvax også)

rengjøring og krem(?) til skin interiørert, swissvax sitt leather cleaner kit har det du trenger, anbefaler det, funker fjell

clay, siste clay jeg kjøpte var swissvax sine, den blå fra de likte jeg veldig godt, husk også optimum no rinse som du blander som clay lube

+++, ja hva ellers, grit guard bøtte, mikrofiberkluter i mengder, waffle weave tørkehåndkler mm...

sjekk forsiden av forumet, der er det samarbeidspartnere her inne, og det er bare å klikke seg inn i nettbutikkene og la feriepengene flakse ut av kontoen som en alkoholiker flakser til polet på mandager ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
sjekk forsiden av forumet, der er det samarbeidspartnere her inne, og det er bare å klikke seg inn i nettbutikkene og la feriepengene flakse ut av kontoen som en alkoholiker flakser til polet på mandager ;)
Kongekommentar Truls:-) LOL

Så til thomasll:

ScandicShine selger en veldig flott vaskepakke. I alle fall min egen lille vri på den. Når det kommer til polering så spørs det jo om du skal ta det STORE steget inn i maskinpolering eller om du skal holde deg til håndpolering. Det ene er i allefall mye billigere en det andre. Megs 1-2-3 pakke fungerer veldig bra og er "rimelig" variant hvis du skal sammenlikne med roterende pakker. Av vokser som er rimelige så er Pete's 53 en av mine favoritter. Kan ikke sammenliknes med SV Concorso, men med mange nok lag og litt ofte lag så vil det fungere som fjell. Microfiber er også noe du kommer til å trenge en del av..

Swissvax leather kit er kjempebra og jeg har akkurat brukt det på mitt eget interiør. Ønsker du en rimeligere utgave så kan Megs leather cleaner og conditioner som koster ca 150,-

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Låner tråden litt jeg thomasll, da jeg regner med dette kan være interessant for deg også :)

Noen som har testet både Swissvax leather cleaner+milk òg Chemical Guys leather cleaner+conditioner, å har lyst til å dele erfaring med disse produktene?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oj, her kom svarene fort :)

Men er det noen snille sjeler som hadde kunne lagt med linker til noen av disse produktene dere snakker om? Da jeg sliter med og finne produktene.

Så må det gjerne være litt rimelige produkter som nevnt over...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

her ya go..... med linker

vaske hanske, Mothers ullmitt er overlegen det meste mht vasking, alternativt er det swissvax sin waschpudel som gjelder, Nanolotus har også en mitt som er god (grønn)

ull mitt

såpe/sjampo, Duragloss 901 om du "bare" skal ha en såpe, den er noe av det beste som er, men her er det mye bra ute å går, så bare å slenge et par oppi kurven med en gang..

duragloss 901

voks, victoria red, swissvax concorso eller Migliore er bra saker alle sammen, samme som med såpe her, blir fort flere en den ene etterhvert, men med feks swissvax concorso kan du ikke ta feil (husk cleaner fluid fra swissvax også)

Victoria wax

Swissvax concorso

cleaner fluid

rengjøring og krem(?) til skin interiørert, swissvax sitt leather cleaner kit har det du trenger, anbefaler det, funker fjell

Leather cleaner kit

clay, siste clay jeg kjøpte var swissvax sine, den blå fra de likte jeg veldig godt, husk også optimum no rinse som du blander som clay lube

Swissvax mild clay

no rinse til claylube

+++, ja hva ellers, grit guard bøtte, mikrofiberkluter i mengder, waffle weave tørkehåndkler mm...

gritguard

mikrofiber

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
her ya go..... med linker

ull mitt

duragloss 901

Victoria wax

Swissvax concorso

cleaner fluid

Leather cleaner kit

Swissvax mild clay

no rinse til claylube

gritguard

mikrofiber

viss du vil ha det rimelig anbefaler jeg at du tar turen innom godkjemi.com og får billge microfiber anbelfaler jeg at du tar turen innom autbahnbilpleie.no

swisswax er mer for entusiaster som oss her inne men siden du vil ha dt rimelig så er det det beste

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skinnsakene fra Meguiars kjenner jeg ikke til, ellers ser det bra ut...

lakkrens?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Øøøm, når brukes det? og tips til hvilken jeg skal handle?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lakkrens er etter vask og clay av bilen, det henter frem møkka fra lakken din, personlig favorit er Duragloss 101 men også Meguiars DC paint cleaner er bra saker..

du finner meguiars hos godkjemi bla, men nettshopen hans er nede pga ferie.. Duragloss har vel blankbil og scandicshine..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sånn, da har man bestilt. Så da er det bare og vente på godsakene. Takk for hjelpen alle sammen :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive