rudilgr

makita roterende

Hei. søker litt på nett og får opp to modeller av 9227maskinen, en som heter C, og en som heter CB.

Hva er forskjellen på de?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slik jeg har forstått forskjellene på disse så er det:

9227C: 110V US modell

9227CB: 220V EU modell

9227CY: Vinkelsliper sidegrep

9227CX3 osv osv: Forskjellige kit som selges

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Slik jeg har forstått forskjellene på disse så er det:

9227C: 110V US modell

9227CB: 220V EU modell

9227CY: Vinkelsliper sidegrep

9227CX3 osv osv: Forskjellige kit som selges

Mhm... i see... derfor Cmodellen er den eneste som er å finne rimelig på nett da, fordi jeg ikke får brukt den her hjemme :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mhm... i see... derfor Cmodellen er den eneste som er å finne rimelig på nett da, fordi jeg ikke får brukt den her hjemme :P

hehe.. ja pleier å være slik.. Selv kan jeg trygt anbefale å handle fra toolstop.. over tid har jeg handlet mye fra dem og de er kjappe på levering, som regel en uke fra du sender bestilling til Bring står på døren. Det du skal ha i bakhodet er at du må bytte stikk til strømmen evt bruke et adapter. Jeg har i alle fall byttet stikk og synest det er det enkleste.

http://www.toolstop.co.uk/makita-9227cb-7/...sher-240v-p4048

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
hehe.. ja pleier å være slik.. Selv kan jeg trygt anbefale å handle fra toolstop.. over tid har jeg handlet mye fra dem og de er kjappe på levering, som regel en uke fra du sender bestilling til Bring står på døren. Det du skal ha i bakhodet er at du må bytte stikk til strømmen evt bruke et adapter. Jeg har i alle fall byttet stikk og synest det er det enkleste.

http://www.toolstop.co.uk/makita-9227cb-7/...sher-240v-p4048

Det var da billig og det, under 2000,- og det står fri frakt og , men det er kanskje ikke til norge? hva med toll derfra, sender de ting merket med "gift" eller?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Det var da billig og det, under 2000,- og det står fri frakt og , men det er kanskje ikke til norge? hva med toll derfra, sender de ting merket med "gift" eller?

De er vel englands største jernvarehus og tror ikke de er interessert i å merke noe som helst med gift er jeg redd. Du får jo tross alt maskinen uten den engelske VAT'en. Frakten pleier å være på et par hundringser. Momsen betaler du med kort hos Bring når de kommer med pakken.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
De er vel englands største jernvarehus og tror ikke de er interessert i å merke noe som helst med gift er jeg redd. Du får jo tross alt maskinen uten den engelske VAT'en. Frakten pleier å være på et par hundringser. Momsen betaler du med kort hos Bring når de kommer med pakken.

så den kommer fort på 700,- i tillegg til prisen der da, og da er man rimelig nær 2700 som jeg mener jeg fant den til på ei norsk sjappe her... enklere med garantier osv i norge da...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja, kommer vel på ganske nøyaktig 2500 for maskinen levert hjemme og momset, men det er helt riktig som du sier at det er enklere med garantier om du handler innenlands:-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man kan vell også kjøpe C versjonen på 110volt fra USA og bare bruke adapter? Skal til statene neste uke og vurdere denne maskinen da de selger den til 209 daler..:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En skikkelig konverter havner vel fort oppunder 1300-1500,- tror jeg.. Så da er det ikke så mye å spare allikevel :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En skikkelig konverter havner vel fort oppunder 1300-1500,- tror jeg.. Så da er det ikke så mye å spare allikevel :)

Ja, tenkte vel ikke så langt. Er jo ikke bare stikkontakten som er problemet men frekvensen i USA..:/

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke frekvensen, men spenningen :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke frekvensen, men spenningen :)

Frekvensen er også annerledes, men det meste av verktøy takler både 50/60hz.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, tenkte vel ikke så langt. Er jo ikke bare stikkontakten som er problemet men frekvensen i USA..:/

Som jeg svarer på; Problemet er ikke frekvensen, men spenningen :)

Hva frekvens som er og ikke er vet jeg ikke i USA

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bauhaus på Liertoppen/Vestby selger Makita'n til 3090.- som standard. (Metabo'n til 3190.- , så den på Liertoppen rett før jul). Vet ikke om det er prutbart/tilbud på disse tingene der av og til, men de prisene har dem hatt i alle fall 1 år nå. B)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Zombietråd, men skitt la gå...

Jeg kjøpte en Makita 9227CB fra Toolstop for 1804 inkl frakt, og betalte 382 kroner til Posten i går da jeg hentet den. Da riktignok med UK-plugg, men jeg har både adapter og ha kjøpt ny EU-plugg på eBay til 40 kroner eller så inkl frakt som skal på med en gang jeg har 15 minutter til overs... tok 7 arbeidsdager (10 dager inkl helger) da den ikke var på lager hos Toolstop; 1 dag levering til dem og 3 dager frakt til og i Norge, og resten av tiden somlet Posten med omsortering og fjas. Makan til ineffektivitet...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Omtrent det samme som jeg betalte for min hos Tools det:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive