Gå til innhold

Recommended Posts

Skrevet (endret)

Hei, jeg skaffet meg nylig en ny tesla som jeg hadde inn på ditec ceramic pluss behandling samme dag som jeg hentet den ut i Desember. I dag når jeg vasket kom det en person bort til meg rett etter jeg hadde påført surfex hd over hele bilen, og ble stående å prate med han (idiotisk når man har avfetting på bilen, jeg vet). Etter å ha snakket i kanskje 15 min, så spruter jeg på med surfex på nytt over hele bilen (for å friske opp igjen surfexen som kunne har tørket), og lot det virke i noen få minutter får jeg kjørte på med autoglym polar blast og fortsatte så med håndvask. Etter håndvasken så begynner jeg å tørke av bilen og legger da merke til noe som ser ut som vannmerker på panseret som jeg ikke klarer å få bort. jeg tørker videre på frontruten og blir det på en måte noen "vannstriper" som ser litt oljete ut og klarer ikke å tørke dette bort. Jeg ante at det kanskje er tørket surfex som er synderen og blander ut mer surfex og går på først med prick bort, så surfex og så håndvask. Etter alt det der så tørker jeg på nytt bilen og ser at det fortsatt er slike vannstriper på frontruten og grålige flekker i lakken. Er dette surfex som har brent seg fast i lakken eller er det vanlige vannmerker? Når bilen har lufttøket så forsvinner mer eller mindre de flekkene i lakken, men jeg ser gråe merker i frontruten. Jeg prøvde i ettertid å gå på med noe quick detailer fra meguiars på panseret sammen med en microfiber klut, men til ingen nytte. Har dere tips til hva jeg kan gjøre? Er veldig surt om jeg må få polert opp igjen hele bilen samt glass og legge ny coating når den eksisterende coatingen er kun en og en halv måned gammel. Edit: La merke til at der ikke er slike merker der vindusviskerene går, har ikke brukt de etter vask av bilen, kan det da tyde på at disse merkene er kommet før jeg vasket i dag?20220123_202440.thumb.jpg.cc301d9d42556cd773ac71a714760725.jpg

20220123_202455.jpg

20220123_202220.jpg

20220123_202241.jpg

Endret av Tesluss
  • 3 weeks later...
hmsilset
Skrevet (endret)

Hei. Jeg tror ikke surfex kan ha gjort dette. Det er sannsynligvis waterspots fra ett eller annet. Vann med høyt kalk innhold er vanligvis grunnen mener jeg. Husker ikke metoder for å fjerne sånt som sitter godt, men går ikke vask, så prøv med litt medium polish for hånd, også tørk av. Bare p prøve seg frem :) Er vel heller alkohol og sånt som ikke er bra på coatinger og ruteforsegllinger  f.eks.  Liker ikke  forseglinger på lakk, så kan dessverre ikke så mye om det før jeg eventuelt må jobbe med det.

Les her eller søk rund litt :)

Endret av hmsilset

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-Silset bilpleie 

• Forhandlere
Skrevet

Det der er waterspots, og kommer ikke av tørket Surfex. Du gjorde rett i å påføre en ny runde for å løse opp igjen det som evt tørket. Er ikke kjempeglad i å reklamere for egne produkter, men siden jeg ikke vet om quick detailere med samme egenskap så ville jeg prøvd Koch sin Finish Spray Exterior. Den har en ørliten andel syre i seg (dog helt trygg) som sørger for at den løser opp water spots.

En av ulempene med å ha coatet bil er at det dessverre fortere blir water spots.

• Liker 1

Detailshop.no

Koch-Chemie, Colourlock, MTM Hydro, R+M Suttner, Poka Premium, FX Protect, Work Stuff, Kwazar, The Rag Company, Vinove, 3D, Mavel, John Guest, APS Pro, Scangrip, Liquid Elements, Flex, Kränzle, IPC Foma, Wera.

Gnukkehjørnet
En uhøytidelig podcast om detailing og meningen med livet (mangelen på et?). Du finner oss på Libsyn, Spotify, iTunes og RSS!

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår