Madfish

voksing/polering etter quick detailer

hehei

På bilen min har jeg brukt duragloss 101 lakkrens, 105 polering og to lag med 111 lakkforsegling

for og holde finishen tenkte jeg at det kanskje ville være lurt å jevnlig legge på et nytt lag med lakkforsegling/voks og eller quick wax OL

Vist jeg går over helle bilen med quick detailer(uten clay) etter vask, vil det da være trykt å legge på et nytt lag med voks/lakkforsegling? eller kan jeg risikere å lage riper i lakken?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke noe problem det, men du trenger ikke bruke QD om du har polert bilen for kort stund siden, da holder det med en god vask. Innspiser gjerne lakken for nupper ol først er greit uansett..

alternativt er å skaffe seg feks Duragloss Aquawax og bruke den etter vask hver 3 el 4 vask, den er en QDer med voks og holder lengere en en "vanlig" QDer

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ikke noe problem det, men du trenger ikke bruke QD om du har polert bilen for kort stund siden, da holder det med en god vask. Innspiser gjerne lakken for nupper ol først er greit uansett..

alternativt er å skaffe seg feks Duragloss Aquawax og bruke den etter vask hver 3 el 4 vask, den er en QDer med voks og holder lengere en en "vanlig" QDer

hørrest bra ut:)

hvor lenge kan jeg regne med at lakkforseglingen vil holde?

hvis jeg i tillieg til å bruke aquawoxen legger på et nytt lag med

lakkforsegling foreksempel hver 2-3 månte?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Legger du på feks Duragloss hver 2-3 månde fremover i årene så holder det så lenge du holder på med det ;)

Duragloss 111 med rett herdetid innendørs (24 timer) holder nok fra 8 - 12 mndr..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Legger du på feks Duragloss hver 2-3 månde fremover i årene så holder det så lenge du holder på med det ;)

Duragloss 111 med rett herdetid innendørs (24 timer) holder nok fra 8 - 12 mndr..

Men hva tåler denne av avfettinger og såper? Må jo være genialt å anbefale for folk som ikke gidder å bruke noe særlig tid på bilpleie :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Duragloss 111 tåler mye juling den mht avfetting, noen vaskehaller har veldig sterk avfetting om vinteren som fjerner en sealer, ofte fjernes den ikke etter første gangen, men den blir mer og mer redusert etterhvert som den vaskes i en maskinvask.. men alt fra Duragloss tåler mye kjemi før den er død så fremt du lar det herde slik det skal (tørt, innendørs i 24 timer)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jøss, glad jeg bestillte en flaske 111 :) , blir spennende å prøve

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive