Tomas

Bestilling fra CleanYourCar.co.uk (CYC)

Hei.

Jeg la inn en bestilling hos CYC tidligere i dag og har snakket litt med en som heter Tim som jobber der, og fikk nettopp en mail fra ham der han skrev at han måtte ha personnummeret mitt, slik jeg forstod det.

Her er mailen:

"Hi Tomas,

Actually we need your ‘Personal ID number’ our courier company DPD require this for customs clearance.

We will get it shipped out tomorrow for you.

Cheers Tim"

For å være sikker spurte jeg hva ID nummeret var og fikk følgende svar:

"Hi Tomas,

I think it’s the equivalent of our National insurance number? It’s 11 digits and required by Norwegian customs.

Cheers Tim"

Og jeg må jo si jeg blir litt skeptisk når jeg får forespørsel via mail på mitt personnummer.

Og jeg har bestilt en del ting via nettet fra utland før og har vel ikke fått en slik forespørsel før.

Så jeg henviser meg til dette forumet da jeg har lest at flere har bestilt her i fra tidligere og det var her jeg ble anbefalt siden.

Så. er det noen som har erfaring med dette her??

Tomas.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Står mere her

Er pga. toll og diverse.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Står mere her

Er pga. toll og diverse.

Ok takk.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oj, fikk du svar samme dag? Jeg la inn en bestilling der for to dager siden, og ikke hørt et pip siden..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Tror nok man skal være VELDIG forsiktig med å oppgi personnummeret til alle og enhver. -Man ber jo rett og slett om problemer.

Jeg har tidligere ved et par anledninger vært nødt til å oppgi fødselsnummer på slike ting ved import og det har vært nok.

Jeg har også bestilt fra CYC, og aldri blitt bedt om hverken person- eller fødsels nummer, men det er kanskje noe nytt dem har starta med de siste månedene.

Jeg vil faktisk gå så langt å si at hvis ikke eks fødselsnummer er nok for dem, bestill fra et annet sted.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

cyanide,

Hehe ja jeg fikk svar ette 2 minutter på et spørsmål ang. når dem fikk inn nye CleanYourCar - 'Fluffier' 24" x 16" Towels Pkg/6 og fikk i svar at dem ikke gjor det så da slengte han inn en pakke på 3 andre gratis for meg når jeg la inn bestillingen.

og han har svart i hele dag, bortsett fra den siste mailen ang. om jeg var nødt til å oppgi personnummer da jeg var ytterst skeptisk til det, men det var sent på dagen så det er nok grunnen.

Hirobofly,

Er veldig skeptisk til å gi bort den, ja.

Men nå hadde jeg snekret sammen en veldig grei pakke hos ham og håpte på å få den.

Grei nok porto fra ham også.

Men vet andre har gjort det samme før og lurer på hvordan de løste det.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På siste pakke jeg fikk derfra ga jeg opp feil fødselsnr, ingen problem. Kom med tollpost.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, men da blir det det samme fra meg:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmf, sendte de en mail i formiddag å spurte om pakken var sendt, eller om det hadde oppstått noen problemer. Ikke fått svar.. Kjedelig, har jo betalt via paypal og alt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Fødselsnummer ser jeg ikke noe problem å oppgi.

Personnummeret må man passe på som det var gull. -Krever en sjappe dette nummeret, da slenger jeg meg på med å oppgi "kreativt" nummer ja! :rolleyes:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, fødselnummer kan de få så mange eksemplarer av som de bare vil:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel, fikk mail fra Tim i natt - fire dager etter bestilling, at pakken var sendt med Royal mail og burde være her om en ukes tid. Spurte ikke etter personnummer..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan kanskje ha nor med mengden bestilling da?

Mye vekt hadde du?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive