Gå til innhold
bjorke

Arbeidslampe

Recommended Posts

bjorke    377
bjorke

Tenkte å kjøpe meg ny arbedslampe, a la den på Europris. 2x550w var det vel. Men har ikke lyst på en som går i stykker med en gang...hehe. Noen som vet hva tilsvarende ligger i pris? På f.eks Byggern. Kom gjerne med forslag :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
bjorke    377
bjorke

Kjøpte meg en 2x550W på Coob Obs Bygg for 299 :) Funket utmerket...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
truhaa    1 518
truhaa

Holder ofte mer en nok det, greit med skikkelig lys når du er i sving

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
honnings88    0
honnings88

Jeg bruker flere arbeidslamper rundt bilen så får jeg skikkelig lys, slitsomt og flytte lampa hele tiden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Roybenz    0
Roybenz

Gir dem lampa fra coop et hvitaktig lys? må få kjøpt meg flere lamper jeg også, er slit å drasse med seg en lampe ja!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
bjorke    377
bjorke
Gir dem lampa fra coop et hvitaktig lys? må få kjøpt meg flere lamper jeg også, er slit å drasse med seg en lampe ja!

Ikke som jeg la merke til...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
bjorke    377
bjorke

Og der gikk ene pæra. Ja, ja... Er heldigvis billig :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ClearCoatChristR    17
ClearCoatChristR
Ny pære koster ofte nesten like mye som ny lampe...

En lampe koster faktisk bare 5kr mer... :o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
challenger    203
challenger

Gir slike arbeidslamper det beste lyset å korigere i? Jeg har fem lange lyrørsarmaturer rundtom i garasjen som jeg er meget fornøyd med til alt annet enn polering. Synes ikke jeg ser swirls i det hele tatt i lysstoffrørlyset. :mellow:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Marius    2
Marius

Jeg sliter med å se kjørespor..er det bare å gå i innkjøp av 2x550w da?

Bruker bare en arbeidslampe når jeg polerer.

Har jo somsagt gått på den smellen med å få kjørespor, men ikke sett det før bilen ble kjørt ut fra garasjen.. :rolleyes:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
kris1986    186
kris1986

En brinkman er fin til kjørespor hvis du flytter den frem og tilbake, mindre kjørespor er vanskligere å se med halogen synes jeg..

(fikk du de vekk, Marius?)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Marius    2
Marius
En brinkman er fin til kjørespor hvis du flytter den frem og tilbake, mindre kjørespor er vanskligere å se med halogen synes jeg..

(fikk du de vekk, Marius?)

Ja okei.

Nå fikk jeg ikke prøvd å fjerne de, siden jeg ikke hadde noe finishing pad. Å bilen ble kjørt til en annen person, så jeg får ikke prøvd noe mer på den..

Kjente jeg ble lettere irritert når jeg så det..for jeg fikk noe av det samme på den første Audien jeg tok også! Så noe gærent må jeg gjøre..men skal prøve på den metoden din neste gang jeg skal polere!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mighty    271
Mighty

Jeg bruker rett og slett en kraftig lommelykt. Da kan jeg flytte den rundt så jeg får refleksjonen akkurat der jeg trenger den. Så putter jeg den i lomma mens jeg polerer, og så tørker jeg av og sjekker igjen om jeg gikk glipp av noe. Det er jo vanskelig å få refleksjonen nederst på dører og sånt med store lamper. Men duger ikke med hvilken som helst lykt da. Må være noe som gir ut 2-300 lumen i allefall. (tisvarende 2-3 stk 6D maglite). :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ØHN    5 293
ØHN

Kjøpte meg et stativ med 2 stk 500W lamper på PriceClub i forrige uke. Funker bra selv om chassis til lampene er av billigste sorten.

Noen nevner 550W lamper her. Jeg har aldri sett over 500W hverken som pære eller chassis godkjent for mer enn 500W. Hvor får man tak i 550W lampeholder og pærer? Og er det merkbar forskjell på 550W kontra 500W lys?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Citrus    7
Citrus

Får større. Har selv en på 1000W

men husker ikke hvor den er kjøpt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Torby    204
Torby

Bruker helt enkle 500w arbeidslamper stående på gulvet jeg, og så setter jeg de på skrå mot bilen for å se swirls og riper. Har masse lystoffrør i taket, men de ser jeg ikke swirls med. Vurderer en tur på Biltema etter sånne med stativ..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
challenger    203
challenger

Takk for svarene! Da skal jeg kjøpe inn arbeidslamper, alternativt ett regulerbart stativ til å montere opp den jeg har på liggende i boden.

Blir det ikke mye varme fra 2x 500 w lamper? Jeg disponerer en enkelgarasje med normal takhøyde og syns å huske at det blei j*¤%la varmt der inne da jeg brukte enkel frittstående halogenlampe ved behov .

Endret av challenger

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig