Gå til innhold

Recommended Posts

Skrevet

Noen som har erfaring med div carbon hjulsett til landevei her?

Har sett litt på Mavic cosmic carbon SL og no Reynholdshjul.

Vill ha felger med alu ytterringer for å slippe bremsebytte ved felg skift. Har Mavic cosmic elite nå (alu), som er planlagt nedgradert til treningshjul og carbon til ritt.

Dr. Chris
Skrevet

Noen som har erfaring med div carbon hjulsett til landevei her?

Har sett litt på Mavic cosmic carbon SL og no Reynholdshjul.

Vill ha felger med alu ytterringer for å slippe bremsebytte ved felg skift. Har Mavic cosmic elite nå (alu), som er planlagt nedgradert til treningshjul og carbon til ritt.

Jeg kører per nå med de hjulene du nevner, både til trening og ritt. Fordelen med disse er at de tåler en del trøkk og er stive. Ulempen med carbon clinchers er at de fort blir tunge (1750 gram), men dette merkes ikke så veldig mye på flate etapper. Som trengingshjul er de knall. Kjøper du de nye, ser det ut at de ikke har noen begrensninger på dekktrykk, som ofte clincher felger har, da er det dekket som setter begrensningene. Vet ikke prisnivået ditt, men dette er "billig" oppgradering i forhold til mange andre høyprofilshjul. Men, du klipper fort nesten 7-800 gram med andre hjul, da for 10-15000 ekstra :eek:

Se forøring på nettsiden til planet x bikes, de selger grisebillig tubular 50mm hjul, ca. 1400 gram for settet :thumbs:

Skrevet

Er ikkje 1750 gram litt mykje på ein så dyr oppgradering?

Eg har sjølv snust ein del på desse.

Har Mavic Aksium på sykkelen no, og om eg fyrst skal oppgradera vil eg ha nåke som ein del lettare.

Forøvrig flott sykkel Anders, den er til stisykling vil eg tru? :)

Anders_Aa
Skrevet

Forøvrig flott sykkel Anders, den er til stisykling vil eg tru? :)

Takk :)

Ja den er i hovedsak det, men jeg kommer til å bruke den til å leke meg i terrenget litt nedover og sånt, men også til stisykling da:-)

Artig å sykle med, men kjenner jo det er noen kilo forskjell i forhold til skolesykkelen som jeg brukte som terrengsykkel tidligere :P

Skrevet

Vill helst ikke ha fullkarbon hjul.

Er såpass stor selv så vill ha hjul som tåler en del samt slippe å bytte bremseklosser ved hjulbytte.

Kjett å kjøre ritt på karbon og ha alu i følgebilen.....

Cosmic hjula koster ikke all verden, ca 6600.- på nett, og dette vet jeg er hjul som tåler en del.

Frister så klart med ZIPP 808, men ingen i verden kan forsvare den prisen på 2 hjul for meg.

Er såpass hobbysykelist så om hjulsettet veier 1450gr eller 1740gr spiller ikke så stor rolle for meg.

Dr. Chris
Skrevet

Vill helst ikke ha fullkarbon hjul.

Er såpass stor selv så vill ha hjul som tåler en del samt slippe å bytte bremseklosser ved hjulbytte.

Kjett å kjøre ritt på karbon og ha alu i følgebilen.....

Cosmic hjula koster ikke all verden, ca 6600.- på nett, og dette vet jeg er hjul som tåler en del.

Frister så klart med ZIPP 808, men ingen i verden kan forsvare den prisen på 2 hjul for meg.

Er såpass hobbysykelist så om hjulsettet veier 1450gr eller 1740gr spiller ikke så stor rolle for meg.

Gå for de hjula du hvis de passer lommeboka. Du kommer garantert ikke til å bli skuffa, spes hvis du veier en del. Normalt har carbon felger maks grense på 90 kg. Hvis du er såpass tung, er det ikke hjula som står i veien for at du ikke er et råskinn i oppoverbakker... Dette tar du igjen på flatene :thumbup: Dessuten ser de uneketlig bra ut, og lager svosj svosj svosj lyd når du kjører. Morsomt å ligge i felt med med masse svosj lyder :thumbs:

Ps. det har blitt observert av undertegnede at disse har blitt brukt i pro tour felt.

Skrevet

Gå for de hjula du hvis de passer lommeboka. Du kommer garantert ikke til å bli skuffa, spes hvis du veier en del. Normalt har carbon felger maks grense på 90 kg. Hvis du er såpass tung, er det ikke hjula som står i veien for at du ikke er et råskinn i oppoverbakker... Dette tar du igjen på flatene :thumbup: Dessuten ser de uneketlig bra ut, og lager svosj svosj svosj lyd når du kjører. Morsomt å ligge i felt med med masse svosj lyder :thumbs:

Ps. det har blitt observert av undertegnede at disse har blitt brukt i pro tour felt.

Veier godt over 90kg fortsatt :blush: og er 192cm, syns også SL hjula ser bra ut :) .

Skal ratt se det blir bestilling av ett sett så de er klare til landeveisbirken.

Skrevet

Klinket til på et tilbud hos BikeBuster i vinter, Ultegra-krank til en god pris. Jeg tenkte at det duger med små oppgraderinger av gangen. Men så brukte jeg mye tid på leilighet, og jobb - og når jeg først fikk litt ledig tid ville jeg jo heller sykle... Så kom jeg "dessverre" over et tilbud på TS-forumet; ubrukt Ultegra-gruppe eks krank, plukket av en kliss ny Cervelo... Resten sier seg selv.

I helgen ble CR1 strippet. Så ble den dynket i sitrus. Dusjet. Tørket. Vokset. Før jeg nikket. Fornøyd.

Før montering av kranken, veide jeg ramme med sete og styre på kjøkkenvekt, 2,910kg. Nytt kranklager gled inn med største enkelhet. Så også ny krank.

Nå venter jeg på en pakke fra Bergen. Den kan ikke komme et sekund for tidlig.

996 C4 | A6 avant 2.4 q tip

• 3 weeks later...
Aleksander Ødegård
Skrevet

473052_10151792579290523_821095522_24715733_335052084_o.jpg

Byttet holker, pedaler og kjørt service på dempere.

La nettopp et lag sv shield for å beskytte litt :)

Skrevet

Jaja, då var mitt første sykkelritt, og første Bergen-Voss gjennomført. Tida blei 5:31:45 nøyaktig, som eg er veldig fornøyd med! Må sei eg var overraska kor seint det gjekk med dei litt større puljene i oppoverbakkane.

bjellings
Skrevet

Huff.. Under 1 uke til Nordsjørittet, og treningsgrunnlaget mitt er en tur på ca 3mil. Kan ikke si at jeg gleder meg

Skrevet

Skal kjøre landeveisbirken i morgen, spent på vindforhold. 6 m/s nordavind blir nok tungt.

Sykkel er klar med nye mavic carbon hjul og nyjustert.

Har forresten en billett tilover, pappa ble dårlig og får ikke starta.

• 3 weeks later...
Skrevet

Da er jeg "klar" for styrkeprøven lillehammer-oslo.

Ligget 3 dager med feber nå, så er ikke akkurat i toppform for ritt. :thumbdown:

Skrevet

Endelig kjøpt ny racer!

Focus Izalco Pro 4.0 kjøpt hos XXL i Göteborg.

16062012276.jpg

Frame - Focus Izalco Team

Fork - 3T Rigida Pro T4 Carbon

Wheelset - DT Swiss R 1850

Tires - Continental Ultra Race, foldable

Shifter - Shimano Ultegra grey

Brakes - Shimano Ultegra grey

Brake lever - Shimano Ultegra grey

Handlebar - FSA Vero

Stem - FSA OS 190

Seatpost - FSA SPL 280

Saddle - fi'zi:k Ardea

Crankbrothers Candy pedaler og King Cage flaskeholdere

///Jacobsen
Skrevet

Da har jeg kjøpt meg ny terreng sykkel!

Den jeg hadde har vel stått ubrukt i garasjen i ca 3 år, sammen med landeveissykkelen :unsure:

Har lurt på å skifte ut den gamle sliteren av en terreng sykkel jeg har mtp den er rundt 15 år gammel nå.

Sykkelen jeg har hatt er full alu ramme, ganske tøft å spesiellt design (tror det er amerikansk). XTR gir og bremser (ikke skivebrems)

Valget stod mellom en Trek (husker ikke helt modell, men kosta 5990,-) og en Vipera XC3 (6990,-).

Men så fant jeg en XC3 på finn i dag som tilfeldigvis lå til salgs her i Haugesund. Ringte karen og stakk opp for å kikke på sykkelen.

Viste seg at han også var medlem i HTK, og hadde vunnet sykkelen i et sykkelritt for få uker siden.

Så sykkelen var helt ny - kun hentet hos spinn, og tatt med inn i gangen i huset.

Han hadde lagt sykkelen ut for 5 lapper, men fikk den med meg for 4500, så jeg er strålende fornøyd :thumbs:

Har drevet med svømming siden jeg var liten, og triathlon når jeg sluttet med svømming for noen år siden, men nå begynner det å bli noen år siden jeg har sittet på sykkel setet.

Meldte meg inn i HTK igjen, og har stilt opp på alle svømme treningene siste 2,5 mnd - og har allerede gått ned 13 kg!

For å fortsette den gode progresjonen med å komme meg tilbake til formen jeg var i når jeg sluttet med svømming, og drev med triathlon - blir det opptrapping av trenings intensitet.

Begynne å sykle til og fra jobb, samt flere sykkel turer (både i terreng og på landevei)

Kun 2 uker igjen før bassenge blir stengt for sommeren, så da blir det kun sykkel og løpe trening frem til høsten når svømminga begynner igjen.

Må si det er en litt blanda følelse å nå se hvor mye jeg har gått ned (har fortsatt et stykke igjen)

Ingen av klærne passer lenger. Bukser jeg ikke har brukt på ca 3 år, passer veldig bra. Den ene buksa prøvde jeg her for ca ett års tid siden. fikk den ikke over hoftene engang :blink: Så jeg må si det er en deilig følelse å se resultatene av innsatsen, men samtidig skremmende å når jeg sjønner hvor gale det var før jeg begynnte å trene skikkelig igjen.

det ble et langt innlegg gitt, men men håper noen av dere leser det :)

• DCN Poeng 1

Mercedes Benz W211

Suzuki GSXR1000 K7

Skrevet

Noen tips til 26" dekk med lavest mulig rullemotstand, som også har litt grep på grusføre?

Skal stå på en Everest terrengsykkel.

Har noen skikkelig knastedekk pr. idag, men føler de gir meg stor motstand på asfalten.

--Vw Sharan 2.0 Tdi 170 HK 2013--

-- Vw  E Up 2015 --

-- Vw Touran 2.0 Tdi 170 HK 2011 varebil--

Skrevet

Kan trygt anbefale Continental Race King 2.2. De har godt grep og ruller godt, samtidig som de er veldig komfortable pga. mye volum.

Pass bare på at du har nok plass til de. Noen sykler har noe smal bakramme som kan by på problemer.

Skrevet

Kan trygt anbefale Continental Race King 2.2. De har godt grep og ruller godt, samtidig som de er veldig komfortable pga. mye volum.

Pass bare på at du har nok plass til de. Noen sykler har noe smal bakramme som kan by på problemer.

Takk for tips, skal sjekke ut det dekket :-)

--Vw Sharan 2.0 Tdi 170 HK 2013--

-- Vw  E Up 2015 --

-- Vw Touran 2.0 Tdi 170 HK 2011 varebil--

Skrevet

Bruker dette og kan anbefale på det varmeste.

Skrevet

Nybegynneralarm! :)

Da det ser ut som det er en del her med god greie på sykkel håper jeg noen kan peke meg i riktig retning :)

Siden jobben skifter lokaler kan det se ut som det smarteste til neste år engang er å sykle til jobb, men jeg antar også at sykkelen blir brukt litt i skog og mark, type grus/kjerrevei lettere stier og slikt. Derfor antar jeg at en terrengsykkel er bedre enn en hybrid?

Er det noen gode butikker i Oslo-område som anbefales? Er de vanlige sportsbutikkene et ok sted å handle eller finnes det mer spesialiserte butikker som kan gi bedre produkt/råd til tilsvarende pris?

Og jeg skjønner at man kan gjøre dette så dyrt man bare vil men er det noe bra å få for en 5-8000kr?

Noen som har noen konkrete tips mottas det med takk!

Og jeg er 195 høy forresten.

cotte78
Skrevet

Jeg har noen spørsmål som jeg ikke våger å poste i egnede sykkelforum, jeg er også nybegynner innen sykkel. :unsure:

Jeg har dekk i str. 26 x 2.0 montert på min mtb. Felgene heter Mavic XM-319

Sykkelen min er en Hardrocx Cambrium SL 26R.

Hvilke dekk dimensjoner kan jeg velge til min sykkel ? Skjønner ikke dette med 26 x 2.0 - 2.1. 2.2 og 2.4 osv. i dekk str.

Jeg bruker sykkelen min til og fra jobb ganske ofte (mest asfalt og korte strekk med grus), men jeg har fått opp øynene for hva en offroad sykkel duger til. Det blir garantert ukentlige turer i skog og mark framover, det er kjempe artig.

Så jeg trenger dekk som ruller godt på asfalt og som duger i terrenget.

Sykkelen er levert med No tubes raven, godt fornøyd med dekkene egentlig. Men er det noen dekk som er bedre egnet til mitt bruk? Og hvilken str. bør jeg velge?

Fikk levert dekk fra Bikeshop i dag, Conti X-King SuperSonic Dekk i str. 26 X 2.0.

Noen erfaringer på disse dekkene?

Skrevet

Jeg har noen spørsmål som jeg ikke våger å poste i egnede sykkelforum, jeg er også nybegynner innen sykkel. :unsure:

Jeg har dekk i str. 26 x 2.0 montert på min mtb. Felgene heter Mavic XM-319

Sykkelen min er en Hardrocx Cambrium SL 26R.

Hvilke dekk dimensjoner kan jeg velge til min sykkel ? Skjønner ikke dette med 26 x 2.0 - 2.1. 2.2 og 2.4 osv. i dekk str.

Jeg bruker sykkelen min til og fra jobb ganske ofte (mest asfalt og korte strekk med grus), men jeg har fått opp øynene for hva en offroad sykkel duger til. Det blir garantert ukentlige turer i skog og mark framover, det er kjempe artig.

Så jeg trenger dekk som ruller godt på asfalt og som duger i terrenget.

Sykkelen er levert med No tubes raven, godt fornøyd med dekkene egentlig. Men er det noen dekk som er bedre egnet til mitt bruk? Og hvilken str. bør jeg velge?

Fikk levert dekk fra Bikeshop i dag, Conti X-King SuperSonic Dekk i str. 26 X 2.0.

Noen erfaringer på disse dekkene?

Si ifra når vi skal hærje estenstadmarka da!

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår