Gå til innhold

Recommended Posts

cotte78
Skrevet

Dro meg fra Lillehammer til Oslo på 5:36. Moro å gli forbi alle oppover Djupedalen selv etter å ha jobbet rimelig bra både i store og små felt. Mersmak :-)

996 C4 | A6 avant 2.4 q tip

Skrevet

Skal på mitt andre ritt til neste helg. 65 km med min mtb.

Skrevet

Har handlet meg ny sykkel idag ;)

Etter å ha trålt alle sykkelsjapper i nærheten, ble det en Velotech M7 pro. Fikk en brukbar deal på den + mtb sko, så da var jeg solgt...

IMG_1297.jpg

Her i godt selskap med veisykkelen min, som dessverre ikke har blitt brukt så mye som den burde...

IMG_1298.jpg

Droppet tur med den nye idag, da jeg var ute å syklet igår. Veeeldig sur i beina (særdeles utrent)...

Så nå blir det mindre jobbing og mer trening! Er iallefall planen

Hvilken ramme og utstyr på den Velotech sykkelen?

Skrevet

Diamant Apex er rimelig gode sykler, Hard Rocx Cambrium, Canyon... 29" hjul er det som er på full fart inn nå.. Ellers får en jo rammer i alle størrelser, så bare reis rundt og prøv. Nå bør det være muligheter for å kunne gjøre en god deal på sykler da det snart skal gjøres plass til ski og vinterutstyret..

Sigmund S Dy.
Skrevet

Skal en gjøre ett kupp på sykkel så er det bare å stille seg ved målgangen under Trondheim - Oslo, hehe.

Skrevet

Smøla rundt 63km offroad ritt 2t 16min. Formen er ikke på topp til birken.

Skrevet

Fikk med senior ut på sykkelen igjen - 26 år etter at han syklet Store Styrkeprøven. Nå på carbon med sti-shift og gps. Moro

-Thomas-
Skrevet

Tryna litt i helga på min Scott Scale 30 og fikk noe stygge riper i "stempel" på støtdemper´n.. Tror dere det vil sive ut luft/olje under aktiv bruk der hvor ripene er? ripene kjennes godt med negl og ble lagd av en stein. Forøvrig veldig glad jeg traff gaffelen og ikke ramma.

///Jacobsen
Skrevet

Fikk tatt meg en liten økt igår, der jeg vaska landeveis sykkelen skikkelig, satt på nye Vredestein dekk og nye bremseklosser. Nå skal den være klar for en ny sesong! Eneste jeg reagerte på var en liten ulyd, som et gåent lager fra bakfelgen. Det må jeg få sjekket. Lurer også på å legge et lag voks på sykklene. Noen andre som har gjort det, eventuellt hvilken voks har dere brukt? :)

Forøvrig;

Vet ikke om dere har fått det med dere, men forrige helg, den 8 Juli, ble det avholdt Ironman 70.3 her i Haugesund.

Min onkel har i ca to år jobbet med å få Ironman til Haugesund, og fikk det utrolig nok til.

Jeg var veldig i tvil om jeg skulle delta eller ikke. Vet jeg hadde klart svømminga bra, samt syklinga, men var usikker på løpinga, så da valgte jeg heller å hjelpe til.

Vært med å flytta mye utstyr, samt rigget opp utstyr til eventen.

Under selve konkurransen kjørte jeg "the official pase car". Altså bilen før første syklist.

Fantastisk å se hvor mange som møtte opp og heiet. Familier hadde samlet seg i oppkjørsler, der de hadde norske flagg og bannere.

En av proffene som deltok sa til min onkel da han kom i mål.

"jeg satt på sykkelen, så utover landskapet og alle tilskuerne - så begynnte jeg å gråte. Jeg visste ikke hva som skjedde. Det har aldri skjedd før, men jeg ble bare plutselig veldig følelsesladet. Det var bare så vakkert"

Det hele var en kjempe suksess! Vi har bare fått utrolig positive tilbakemeldinger fra deltakere, frivillige og tilskuere (forutenom noen sure bilister, som av en eller aen grunn ikke hadde fått med seg at de fleste gatene ville være stengte under konkurransen. Merkelig at folk ikke har fått med seg ting som er blitt publisert opptil flere ganger på tv, radio, avis og nett.

Jeg har deltatt i NM i triathlon for noen år siden, men det var ikke så lang distanse (og jeg var i en del bedre form :P) så jeg kommer til å trene alt jeg kan for å delta neste år :D

Noen andre som kunne tenke seg å delta? :thumbup:

Mercedes Benz W211

Suzuki GSXR1000 K7

Skrevet

Hadde det berre vore sykling og springing så hadde det vore gøy å vore med, men ettersom eg er totalt ubrukelig til å svømma så trur eg at eg står over ;)

Aleksander Ødegård
Skrevet

Jacobsen: Har med hell lagt sv shield på både sykkel og briller.

///Jacobsen
Skrevet

For meg er det heller motsatt, stiller sterkt på svømming og sykling, men er fortsatt for tung til at løpinga er "behagelig".

Vi har medlemmer i Haugesund Triatlon Klubb, som ikke kunne annet enn "bestemor svømming" eller hva du vil kalle det, og ikke hadde pust igjen etter 100-200 meter når de begynnte på svømmetrening i forberedelse til Ironman. De gjennomførte alle svømminga på 1900 meter med relativt god tid! Så om dere er åpne for å lære å svømme skikkelig, er det ikke noe problem i det hele tatt. Vi har 3 treninger i uka, så det er bare å melde seg inn i klubben, og stille på svømmetrening.

Får nok invistere i en krukke Shield, som både sykler og bil(er) skal få smake :D

Mercedes Benz W211

Suzuki GSXR1000 K7

olav framvik
Skrevet

Har også kjøpt "sykkel" og siden jeg bor helt på toppen av mange bratte bakker så ble det med en liten hjelpemotor på 250watt. Nå er det gøy å sykle til jobben og ennå gøyere å sykle hjem. Jeg må sykle i bakkene men jeg kan sitte hele veien opp. Er anpusten når jeg kommer hjem men ikke sliten. Har også en vanlig sykkel men den blir ikke brukt pga bakkene. Så dette var en grei investering for meg og jeg får litt mosjon på kjøpet....

Skrevet

Noen erfaringer med sykkelstativ. Ser man får til å sette på kula og til taket.

Ser jo fordeler og ulemper med begge deler.

For min del skulle jeg helst sett at det på kula kunne fungert, men er jo litt skeptisk til at det ikke er noe støttestag av noe slag, ser med gru hvis den deiser inn i bagasjelokket ved en kraftig brems.

Og hvordan er regler på å ha en sykkel som dekker skilt og lykter?

Skrevet (endret)

Har begge deler, men er ikke i tvil om att det på taket er best og mest stabilt.

Har stativ for gaffelmontering og 2 vanlige på tak, alle Thule.

Har også Thule kulestativ for 2 sykler, dette brukes kun på korte turer når jr har hvert ute på no med sykkel sin.

Henger du sykkel bak som dekker skilt og lys skal du har lysplate med skilt festet bak på sykklene.

Fordelen med takmontert er att de aldri er i veien om du skulle hvert i bagasjen en tur.

Klar for ferie her:

post-663-0-61980100-1343754025_thumb.jpg

Endret av Bent
Skrevet

Klar for tur ja ;)

Var litt redd for det der med skilt og lys ja, det er jo litt pes. Det er nok ikke noe som blir brukt hver dag så kompakt og enkelt var liksom ønsket ;)

Skrevet

Var litt redd for det der med skilt og lys ja, det er jo litt pes. Det er nok ikke noe som blir brukt hver dag så kompakt og enkelt var liksom ønsket ;)

Har kjøpt meg to stk Thule Outride 561 i år. Meget kjapp innfesting av sykkel: ta av hjulet, setter gaffel i festet og lukker/låser, og fester inn bakhjulet. Et draw back at man må plassere forhjulet i et eget stativ, evt inni bilen.

Har du carbon-sykkel er Outride et must for å skåne rammen. Med alu/stål klarer du deg med de andre modellene også, men det må litt mer håndtering til med gripearmen.

• Forhandlere
Bernhard
Skrevet

Jeg har begge deler her, ett til hengerfestet på bilen og da med tilt, samt skilt og lys bakpå der igjen, det er den absolutt enkleste å bruke synes jeg og er aldri i veien :)

• 2 weeks later...
Skrevet

Har startnr til fredag, men får ikke lov og starte av lege pga no lungeinfeksjon.

Så i trøst kjøpte jeg ny landeveissykkel i dag. Spcialized venge pro med elektronisk ultegra gir.

Legger med bilde i morgen.

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår