Gå til innhold

Bestille hva fra hvor?

Recommended Posts

gotthard

Handla meg en Ford Focus 2010 mod som det er noen år siden sist så såpe eller annet lakkvedlikehold, bilen er rød men ser du nermere etter er dørene svarte av flyverust, dekk og assfaltresten og inngrod møkk. Prøvde med prikbort og vaskehanske men det var bare unødvendig arbeid så må vel til med claybar her ser det ut til.

Så hva burde jeg kjøpe inn og hvor? Ser det er mange typer clay og mange som selger så.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Klykken

Kan være greit  å få vekk det meste med kjemi først for å minske berøring på lakk, da det etterlater minst riper og opprydding i etterkant.

Flyverustløsere finnes fra flere. Jeg benytter Bilt hamber korrosol. De har også clay (soft eller medium fasthet). En quick detailer (qd) kan benyttes som smøring.

Av annen kjemi som hjelper er som du sier prickbort mot asfaltflekker og tilsvarende.

Til sist vil en alkalisk avfetting hjelpe mot generell dritt. Surfex HD er velkjent og flittig brukt her. Blandes ut med vann, 1:40 ved vedlikehold og sterkere (1:20 f.eks) ved forvask av meget skitten bil.

Ta gjerne flere runder med forvasken for å fjerne mest mulig før du evt gyver på med clay. Etter clay bør du polere bilen!

Handler som oftest hos bilnerden.no jeg, men flere av samarbeidspartnere her er populære.

Les forøvrig guidene på forumet her hvis du er usikker på fremgangsmåter på de forskjellige stegene. 

Endret av Klykken

*201x Tesla Model 3 i reservasjon
*2015 Tesla Model S85D

*2016 Mazda CX-3 150hk 4x4

*2014 BMW i3

Helelektrisk bilpark <3 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...