Gå til innhold

Polering veldig myk lakk

Recommended Posts

Polman

Hei. Tenkte å polere bilen før legging av carpro uk 3.0. Det er asiater med veldig myk lakk.

- Hva slags poleringmiddel og pute burde jeg bruke?

- Har temperatur noe å si? (5grader f.eks)

Bilen er ganske ny og har bare lette swirls fra skånsom vask.

Prøvde med koch chemie micro cut og m3.02, men synes finishen så litt tåkete ut. Må man vokse/coate for å få fram glans? Eller er det omvendt?

Lenke til innlegg
Del på andre sider
olav framvik

Du må ikke legge coating på tåkete finish. Prøv med medium og fin pute og veldig fin polish. Kjenner ikke til den du bruker, så der kan jeg ikke si noe om den. Ikke press og temperatur i rommet er nok ikke så farlig under poleringen, men veldig viktig for coatingen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 2 weeks later...
Daniel87

Slenger meg på denne jeg. Har en 2002 hilux med svart tett lakk. Har prøvd det meste av poleringsmiddler og puter uten hell.  Skulle ta den her for litt siden, tok grunndig vask før clay. Var ikke mye å finne på lakken da jeg ofte bruker ironX på den. Prøvde litt forskjellige puter og middler, men uansett hva jeg prøvde så blir det hologrammer og en tåkete finish. Å så fort man setter i gang å polere, så støver det noe så jæ.....g. Vurderer derfor å prøve den nye fra turtle med svarte pigmenter i. Fler som har slik lakk her?

Lenke til innlegg
Del på andre sider
hans k
1 time siden, Daniel87 skrev:

Slenger meg på denne jeg. Har en 2002 hilux med svart tett lakk. Har prøvd det meste av poleringsmiddler og puter uten hell.  Skulle ta den her for litt siden, tok grunndig vask før clay. Var ikke mye å finne på lakken da jeg ofte bruker ironX på den. Prøvde litt forskjellige puter og middler, men uansett hva jeg prøvde så blir det hologrammer og en tåkete finish. Å så fort man setter i gang å polere, så støver det noe så jæ.....g. Vurderer derfor å prøve den nye fra turtle med svarte pigmenter i. Fler som har slik lakk her?

stakkar deg. dette er faktisk den lakken eg jobba hardest med. den er fææl slik set. men når den blir bra og swir fri...er den peen. men denne må du trå forsiiktig med. mjuk pute. maks medium pute med lett trykk og så prøv fin polering med mjuk pute. med frå litt trykk til å flytte over lakken. litt vanskelig i kurver men det går..men ta deg goood tid. eg la på 4 timer på den siste bil jobben eg hadde på ein slk svart hilux. men det går. kjør på.

hadde du vore i nærheten hadde eg hjelp til.

• Liker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
Daniel87

Har testet litt nå, å ser at sonax perfect finish på gul flexipad pute tar allt av riper på hilux lakken, men etterlater en grå tåkete hinne. Prøvde så Nanolex finishing polish på samme gule pute å den fjernet den grå hinna. Hadde ikke sprit nå så fikk ikke fjernet oljer, men tror kanskje det hadde blitt enda bedre med det.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...