Tommy 6 627 Skrevet 1 Mars Rapporter Share Skrevet 1 Mars (endret) En god venn av meg har hatt denne noen år, men har nå solgt den, å ville ha den shinet opp, slik at den nye eieren fikk den både ny servet og nypolert. Han var selv med på prosessen, for å lære litt mere selv, da han har fått seg egen Rupes maskin. Her er noen bilder fra ankomst (ikke så mye møkk, da den bare ble kjørt fra vinterlagring) Starter med Tuga chemie alu devil special på felger Å en runde med Bilxtra Hybridavfetting fra vinduer og ned. Dette får virke ca 5 min før avspyling Så blir det en runde med Carpro IronX med ca 5 min virketid Så skummes hele bilen, inkl motor rom med Bilxtra Multifoam Mens skummet virker, så går jeg over kriker og kroker med detailbørste fra carpro Dekksider skrubbeds med en stivhåret børste fra vikan Vaskebøtte klargjøres med Carpro reset shampo og gold nugget til berøringsvask Starter fra toppen og nedover Felgene får en runde med Daytona felgbørsten Avspyling Tørkes med Carpro Dhydrate På plass inne på løftebukken Starter med å støvsuge inne i bilen Går over møkkete flater med Carpro MultiX 1:10 Gulmattene trenger en rens Dusjer på MultiX 1:10 og jobber inn med interiørbørste Skyller og suger opp med Foma Combivac Ferdig renset Vinduer vaskes med SV crystal og SV glassklut Skinn i interiøret renses med Fenice leather cleaner 50/50 på ratt Ferdig Stolene får en runde med samme produkt Her er en 50/50, å ikke så mye forskjell, da eieren har vært god til å passe på bilen. Så settes alt skinn inn med Fenice leather protector Så er bilen heist opp og hjul avmontert Klar for litt beskyttelse Felger får en runde med SV Autobahn Dekksider blir behandlet med SV Pneu Ferdig Sjekker lakktykkelse, å det er fine verdier. Denne bilen har aldri hatt noen skader Så til lakktilstand, å her er det bare swirls , så det må gå fint å rydde opp i Så blir bilen maskert opp. Panser og frontfanger har PPF på som i sin tid ble installert av fabrikken Tester en runde med SV cfp regular og gul rupes pute, å det ser ut til å rydde fint opp Favoritt comboen Er en fornøyelse å jobbe med denne Rosso corsa lakken på Ferrarier 50/50 på pianolakk 50/50 på bakskjerm 50/50 på baklykt Rupes nano fikk også kjørt seg litt på denne bilen Polering av lykteglass foran 50/50 Eksos stusser før En runde med SV metal polish Etter Calippere fikk også en runde med SV Autobahn Hjul monteres tilbake med riktig moment (110nm på denne) Så er det klart for LSP, som blir SV Utopia Legger på et tynt og gjevnt lag Etter ca 15 min så buffes den av med SV microfluffy PPF får en runde med SV Lotos speed Så til noen ferdigbilder ********** BILDER ER IKKE TILLATT BRUKT, UTEN TRÅDSTARTERS SAMTYKKE ********** Endret 1 Mars av Tommy 14 Siter Tommy TOMMY'S CAR SPA FOUNDERSWISSVAX CERTIFIED DETAILER SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR DCN APPROVED DETAILER 2017 RUPES AMBASSADOR RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR Tommy's CAR SPA (facebook) Lenke til innlegg Del på andre sider
Geosla 0 Skrevet 1 Mars Rapporter Share Skrevet 1 Mars Flott og inspirerende lesning som alltid. Og for en nydelig bil Siter Lenke til innlegg Del på andre sider
Tommy 6 627 Skrevet 1 Mars Forfatter Rapporter Share Skrevet 1 Mars 46 minutter siden, Geosla skrev: Flott og inspirerende lesning som alltid. Og for en nydelig bil Takker Siter Tommy TOMMY'S CAR SPA FOUNDERSWISSVAX CERTIFIED DETAILER SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR DCN APPROVED DETAILER 2017 RUPES AMBASSADOR RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR Tommy's CAR SPA (facebook) Lenke til innlegg Del på andre sider
joo 3 Skrevet 2 Mars Rapporter Share Skrevet 2 Mars Virkelig prikken over i`en som må gjøre det ekstra stas for ny eier å hente bilen Siter Lenke til innlegg Del på andre sider
Sander T. B 31 Skrevet 2 Mars Rapporter Share Skrevet 2 Mars Flott bil og ikke minst flott jobb Siter Lenke til innlegg Del på andre sider
Tommy 6 627 Skrevet 3 Mars Forfatter Rapporter Share Skrevet 3 Mars 11 timer siden, joo skrev: Virkelig prikken over i`en som må gjøre det ekstra stas for ny eier å hente bilen Takker, ja ny eier var meget fornøyd da han fikk hente bilen direkte fra meg 11 timer siden, Sander T. B skrev: Flott bil og ikke minst flott jobb Takker Sander Siter Tommy TOMMY'S CAR SPA FOUNDERSWISSVAX CERTIFIED DETAILER SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR DCN APPROVED DETAILER 2017 RUPES AMBASSADOR RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR Tommy's CAR SPA (facebook) Lenke til innlegg Del på andre sider
hmsilset 3 855 Skrevet 8 Mars Rapporter Share Skrevet 8 Mars Kjekt å se litt detailing igjen Veldig flott jobb og bil! Siter Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene 10 timers detail som nybegynner.Facebook-hmsilset-bilpleie Twitter-@fastdetail Lenke til innlegg Del på andre sider
Tommy 6 627 Skrevet 9 Mars Forfatter Rapporter Share Skrevet 9 Mars 16 timer siden, hmsilset skrev: Kjekt å se litt detailing igjen Veldig flott jobb og bil! Takker Hans Martin, er vel på tide du også legger ut noen S&S igjen Siter Tommy TOMMY'S CAR SPA FOUNDERSWISSVAX CERTIFIED DETAILER SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR DCN APPROVED DETAILER 2017 RUPES AMBASSADOR RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR Tommy's CAR SPA (facebook) Lenke til innlegg Del på andre sider
hmsilset 3 855 Skrevet 17 Mars Rapporter Share Skrevet 17 Mars 9.3.2021 - 9.12, Tommy skrev: Takker Hans Martin, er vel på tide du også legger ut noen S&S igjen Er dessverre utslitt etter 20 år med nattarbeid og 30 timers overtid og hobby nesten hver helg(dørvakt før det) Ble for mye hehe. Men skal legge ut litt om jeg kommer i gang igjen. Følger med dere sprekinger så lenge 1 Siter Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene 10 timers detail som nybegynner.Facebook-hmsilset-bilpleie Twitter-@fastdetail Lenke til innlegg Del på andre sider
Nordic BilSpa 593 Skrevet Torsdag 17:28 Rapporter Share Skrevet Torsdag 17:28 Flott arbeid og resultat, Tommy! Siter GYEON Certified Detailer Facebook: Nordic BilSpa Mine jobber: Nordic BilSpa / Bilpleielogg Lenke til innlegg Del på andre sider
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.