Gå til innhold

Shield vs Concorso vs Utopia

Recommended Posts

Skrevet

Etter 8-9 år ser jeg nå bunnen i boksen med Concorso, prisen på concorso har jo nesten doblet seg ila disse årene. Jeg har lyst på en ny godvoks som lukter godt og er enkel i bruk, og vurderer da en ny fra swissvax. 

Er det noen som har erfaring med (eller sammenlignet) ihvertfall 2 av voksene i trådtittel?

Mener å huske at noen har fått hakket bedre holdbarhet av concorso enn shield.

Hvordan er f.eks shield og utopia ved påføring og buffing sammenlignet med concorso?

Hvordan oppleves holdbarheten på utopia i.fht shield og concorso?

• Liker 1
  • 3 years later...
Alfred trovåg
Skrevet

@Tommy har kanskje et svar til denne ubesvarte tråden. 😆😁. Sjøl la eg Nettopp mirage men hadde ikkje cleaner fluid tilgjengelig så kommer nok til å ta den en gang til senere til våren/sommer. 🙂 me blei polert med Proglazer middel. 

• Liker 1
hmsilset
Skrevet (endret)

Hei. Jeg har opplevd concorso som en veldig lett voks å legge og å buffe av! En del mykere enn dem to neste:

Shield er omtrent like enkel, men jeg synes den varer litt lenger enn concorso!

Lakken blir vanedannende glatt også med ptfe🤩

Utopia er også en voks som er enkel å legge, og hakket lettere å buffe av enn Shield! Har bare brukt sistnevnte hos en jeg er innleid hos jevnlig!

En av bilene med Utopia vasket jeg etter igjen omtrent 4 måneder, og da med lang Europa tur bak seg! Den var fortsatt veldig lett å vaske 🙂

Om jeg hadde ei krukke i 8+ år, ville jeg valgt Utopia! 

Endret av hmsilset
  • Liker 1

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-Silset bilpleie 

Tommy
Skrevet

UTOPIA har en holdbarhet på ca 12mnd ved normal bruk(gjennomsnittlig kjørelengde, ikke overdreven bruk av kjemi, og normale værforhold) Da jeg testet den på konebilen som pendler 60km til dagen, å har litt turer utenom å går ca 16000km i året, så var det fremdeles noe beskyttelse igjen (ikke nederst på dører) etter 14mnd. UTOPIA er blandt de SV voksene som er enklest å legge og buffe. 
Men desverre så har SV sentralt blitt rasert av ny ledelse for snart 2 år siden, så UTOPIA finnes ikke lenger med mitt navn på, men de er frekke nok til å selge den videre (jeg har ikke noe skriftlig som kan stoppe dette) Det finnes heller ikke norst importør lenger, BNC som var importør driver å selger ut restene de har av SV varer. Går du på swissvax dot no, så havner du på nettsiden til sveits, å bestiller du en krukke utopia derfra, så opererer de med samme priser som var på den norske nettsiden som var med norsk mva, men du vil få krav om ny mva og fortollingsgebyr når du mottar den, så de er ikke helt smarte. En krukke utopia vil da komme på rundt 8500.- levert til norge.

• Trist 2

Tommy

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR

Tommy's CAR SPA (facebook)

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår