Gå til innhold

2 komponent lakk

Recommended Posts

Ja, alle biler med klarlakk har 2k klarlakk, men det er et fåtall biler som ikke har klarlakk. Dette blir kalt singelstage (SS) lakk, som er en akryllakk. Hvis det er det på bilen, så vil jeg unngå å bruke tynner på den.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tyggern
29.12.2020 - 0.47, Niebelheim skrev:

Ja, alle biler med klarlakk har 2k klarlakk, men det er et fåtall biler som ikke har klarlakk. Dette blir kalt singelstage (SS) lakk, som er en akryllakk. Hvis det er det på bilen, så vil jeg unngå å bruke tynner på den.

SS lakk på bil er også 2K(omponent) lakk.. ( farge + herder ) 

Clay er det beste som nevnt, om det ikke holder så er det å polere vekk med grov polish og pad.
Eventuelt enda enklere, våt/fukt slipe med 3000 foam disc papir. også polere opp.

Mvh Torgeir Thorud
"just looking for that perfect shine"

Min S&S "samletråd" noen av mine jobber  |||  Porsche 964RS 100t Detail  ||| Porsche 996 GT3 MKII  |||  
TAS on Facebook      |||    Mine biler BMW E24 635CSi og fler  |||  TAS Instagram

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Niebelheim
10 timer siden, Tyggern skrev:

SS lakk på bil er også 2K(omponent) lakk.. ( farge + herder ) 

Clay er det beste som nevnt, om det ikke holder så er det å polere vekk med grov polish og pad.
Eventuelt enda enklere, våt/fukt slipe med 3000 foam disc papir. også polere opp.

Ja, det er riktig. Jeg skulle kanskje omformulert meg litt i svaret mitt. Poenget mitt var bare at han kunne bruke tynner på biler med klarlakk, siden klarlakken er forholdsvis motstandsdyktig i motsetning til akryllakken.

Men det er absolutt riktig som nevnt tidligere; clay er beste utvei, men hvis spraylakken er ganske fersk så fjernes den forholdsvis lett med tynner også, men man skal alltid være forsiktig med sterke løsemidler på lakk.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...