Gå til innhold

Hjelp - Innlandet - Restaurere ratt

sickpuppy

Recommended Posts

Jeg har kjøpt meg et litt freshere ratt til Amaroken min. 
Synes det kanskje er litt shiny og tenker det er sikkert lettere å shine det før jeg monterer det enn etterpå. 
Så, er det noen som har en guide til hvordan jeg fikser dette så godt som mulig? 
Evt. er det noen som tar på seg oppdraget ganske umiddelbart i Mjøstraktene? :)

Ratt01.thumb.jpg.5418a5e2c534a993b104c011e66296f7.jpg

Lenke til innlegg
Del på andre sider
6 minutter siden, Morten. skrev:

Du kan jo sjekke med Poleringskongen i Hunndalen. Holder til på Damsletta.

Ja der sier du noe, han tenkte jeg ikke på. Han har sikkert romjulsåpent slik at jeg uansett kan få tak i produkter til å gjøre jobben selv der..? 
Sjekker ut www.poleringskongen.no og ser om jeg finner noe info, takk for tipset @Morten.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Koble fra batteriet, så er det bare å vippe av airbag, se at rattet står rett før du demonterer, slik at du kan sette den nye på likt. Det er anbefalt å bytte bolten som du fester rattet med, da dette er en (på de fleste vw) fingjenget strekkbolt. Trekk til bolten med riktig moment. Koble til alle ledninger. Sett på plass airbag, å så sett på strømkabler på batteriet. Det kan være du får opp noen varsellamper i dashbordet, men en liten kjøretur på et par hundre meter, så slokker disse.

Tommy

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR

Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sett et par videoer av rattbytte, ser ikke ut som at det er strekkbolt men at det er gjengelås/loctite på de. 
Skal se i verkstedhåndboka om det er omtalt noe moment, det hadde jeg ikke tenkt på uten at du nevnte det, så takk for tips. :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det står faktisk ikke noe moment på den skruen, det står bare "Monter i motsatt rekkefølge" etter demontering, står ikke noe om å bruke ny skrue eller noe. 
Så da er det vel bare å dra til litt passelig, hehe.. Det er jo en eksakt vitenskap :D
Alle andre bolter står det moment på, men akkurat den står det ikke noe på.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...