Tommy 6 599 Skrevet 27 Desember, 2020 Rapporter Share Skrevet 27 Desember, 2020 (endret) En bekjent hadde kjøpt seg ny bruktbil, å ville ha en oppfriskning av den. Den hadde i følge dokumentasjon blitt behandlet med coating et par år tidligere, men bare kjørt noen få 1000km etterpå. Eieren ønsket å starte det nye eierskapet med en nybehandlet bil. Her er noen bilder fra ankomst Starter med Tuga chemie Alu devil special på felger Og prickbort på lakk, som får 8-10min virketid Etter avspyling av forrige runde med kjemi, og litt lufttørking, så blir det en runde med ironX etterfulgt av avspyling etter 5-6 minutter Så dekkes hele bilen inkl motor rom med Surfex HD 1:5 Etter et par minutter så toppes dette med et skumlag med Tuga chemie Tugalan Stofftaket får litt ekstra agitering av møkk med en myk børste Så blir kriker og kroker tatt med en detailbørste Dekksider skrubbes med en stivhåret børste Vaskebøtten klargjøres med SV car bath Skummer opp Vasker fra toppen og ned med SV wash pudel Skyller rent Her ligger vannet helt flatt Tørker med Carpro Dhydrate Suger opp van fra stofftak med foma rensemaskin På plass på liften Tar av taket for lettere tilgang til cupè Starter med en runde støvsuging Stoffmatter renses med Carpro MultiX 1:10 Går over med børste Skyller og suger opp Litt møkk etter 2 matter Plast under panser vaskes med MultiX 1:10 Ferdig Vedlikeholdslader er obligatorisk koblet til. Vasker over interiør med SV Quick interior finish Skinn renses med SV Leather cleaner 50/50 Etter halve sitteputa 50/50 på ratt Så dekkes bilen til, for behandling av cab Sprayer et gjevnt og tynt lag med Carpro fabric Jobber det inn med en skumpad, før et nytt lag sprayes på, som bare får tørke uten berøring Gulvmatter får samme behandling Hjulene avmonteres Før jeg begynner på disse, så blir skinn innvendig behandlet med SV Leather glaze Eieren hadde kjørt på en strekning med ny asfalt da han hentet bilen, noe som viste igjen i felgene. Fjerner det verste med plastskrape Fjerner også rester av lim fra lodd, før jeg vasker over hele felgene med sitrus spray. Tar så en wipedown Klar for coating Carpro Dlux SV pneu på dekksider Ferdig Så dekkes kupè til, må ta ned taket for å komme til alle lakkerte paneler på bakdeksel Lakken var ganske fin i tykkelse Ellers så var tilstanden generelt swirls, noen få RDS, og noe lange striper/skjolder som så ut som de stammet fra legging av coating, da de var like brede som en coating applikator og gikk fra ende til ende over panser (var hovedsaklig her jeg fant dem) var ikke lett å få tatt bilde av dette. Tlstanden og lakktype tilsier at jeg bør kunne rydde det meste av dette med Rupes gul pute og SV cfp regular. 50/50 som man ser at det grå sløret forsvinner og metallicen popper. En litt dypere ripe som ble tatt med Rupes Nano, grønn rupes pute og Menzerna FG400 Etter 50/50 på baklykt Nano får jobbe på trange plasser Hjulhus får en runde med CG bare bones Eksos stuss før Klargjør drill og rondell med SV metal polish Action Etter En runde med SV Motor shine i motor rom Nano inne i døråpninger 50/50 Så ble det SV Utopia til LSP Legges tynt å gjevnt og buffes etter 15-20 min Hjul monteres Trekkes til med rett moment RainX på frontrute Ferdigbilder *********** BILDER ER IKKE TILLATT BRUKT, UTEN TRÅDSTARTERS SAMTYKKE ********** Endret 27 Desember, 2020 av Tommy 5 14 Siter Tommy TOMMY'S CAR SPA FOUNDERSWISSVAX CERTIFIED DETAILER SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR DCN APPROVED DETAILER 2017 RUPES AMBASSADOR RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR Tommy's CAR SPA (facebook) Lenke til innlegg Del på andre sider
Audi S8 4 827 Skrevet 27 Desember, 2020 Rapporter Share Skrevet 27 Desember, 2020 Lekker jobb som alltid Tommy ! Siter Max Protect Certified Instructor Max Protect Certified Detailer Grindvikas Gnikkebu samlede S&S Følg oss på Facebook Lenke til innlegg Del på andre sider
Tommy 6 599 Skrevet 27 Desember, 2020 Forfatter Rapporter Share Skrevet 27 Desember, 2020 9 minutter siden, Audi S8 skrev: Lekker jobb som alltid Tommy ! Takker Andrè, nå hadde vel du strengt tatt gjort den gøvste jobben på lakken på denne Siter Tommy TOMMY'S CAR SPA FOUNDERSWISSVAX CERTIFIED DETAILER SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR DCN APPROVED DETAILER 2017 RUPES AMBASSADOR RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR Tommy's CAR SPA (facebook) Lenke til innlegg Del på andre sider
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.