MikaelJortveit

Fjerne bokstaver på bakluke

Tenker å fjerne de originale bokstavene på bakluka på min V70 -98. Hvordan gjør man det? Er det stor forskjell på lakken som er bak bokstavene i forhold til den som er på resten av luka, mtp at bilen en 10 år?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurer også på det samme ang. en snart 2 år gammel bil.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tenker å fjerne de originale bokstavene på bakluka på min V70 -98. Hvordan gjør man det? Er det stor forskjell på lakken som er bak bokstavene i forhold til den som er på resten av luka, mtp at bilen en 10 år?

Tynn fiske-sen og citrus rens for fjerning av limrester er vel oppskrifta.......

Du bør vurdere å kjøpe nye merker - slik at du får retro designet som har kommet tilbake på de nyeste V70`ene, det er fett B)

Når det gjelder lakken så antar jeg at du har holdt den som er utenfor eksisterende bokstaver i "mint condition" og da vil det bli veldig bra når dekaler fjernes.

Endret av smellycat
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så på et tilsvarende problem på en bil som hadde gått med firma logo, og bilen var blitt maskin vasket, logoteksten var da lesbar etter den var fjernet pga lakkslitasje forskjellen. en liten våt slip fiksa det på få minutter. :D

Det var NEDD her på forumet som hadde den bilen som demonstrasjons objekt for våt slip og maskipolering.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vanligvis er ikke våtslip nødvendig for å fjerne overganger etter tidligere synder, en vanlig runde med maskinpolering fikser som regel dette. I mange tilfeller gjør faktisk en kjemisk rens som f.eks DCStep jobben..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Der var det mitt merke borte;) brukte bare noe Quik Detailer over etterpå fikk bort alt av lim. må bare polere over litt i morgen får når jeg sprayer mover der det var så kan en lese det i vesken :)

Takk for hjelpen:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare å bruke lakkrens det - jobbet i min ungdom på ei reklamesjappe, og ved bytting av dekaler/logoer/reklame så var det ei runde med utblandet isopropanol + lakkrens etterpå der det var synlig

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive