Gå til innhold

Hjelp til Audis S-Line-nivåer og motor/gir-utvalg

Recommended Posts

Nå er sparegrisen snart full og studielånet maxet ut. Dritt lei av moderns bil, av buss og av andre mindre artige fremkomstmiddel (les, sparkesykkel med koronavirus på styret).

Bilen til min mor er derimot litt bekymret for at jeg snuser på egen bil igjen. Da helst fordi den ikke lenger blir ene og alene om å få min oppmerksomhet hva gjelder vask, polering og generelt tilsyn.

Siden ett hode – spesielt dette hodet – er dårligere enn to, tenkte jeg å forhøre meg med dere her inne om hva som er noe å ha.

I utgangspunktet er jeg ute etter en Audi A6 (C6 mener jeg?) stasjonsvogn da jeg liker utseende meget godt på disse. Kan for så vidt være aktuelt med Volvos V50, S80 eller andre modeller og merker, men tenkte at denne tråden kunne samle opp litt synspunkter og kunnskap om A6-en. Har blitt ganske forelsket i A6-en til  @A. Gaastjønn, og det var med lesing på nettopp denne bilen jeg fikk sansen for dette karosseriet.

Spørsmål 1 – Hvilke forskjellige design er det på eksteriøret på de forskjellige årsmodellene og S-Line-utgavene?

Spørsmål 2 – Hvilken motor er den foretrukne i disse bilene? Forstår det som at det både er artigere lyd og selvfølgelig mer krefter i 2,7- og 3,0-literne.

Spørsmål 3 – Hvilke automatkasser er å foretrekke mtp. driftsikkerhet og kjente feil. Herunder, hva er egentlig Audis Multitronic?

Spørsmål 4 – Er det mere kødd med disse bilene, statistisk, enn f.eks. de nevnte Volvo-modellene?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...