Jump to content
Sign in to follow this  
Ramm

Flex vs Rupes

Recommended Posts

Ramm

Hei

Jeg er på utkikk etter en ny poleringsmaskin. Flex og rupes utpeker seg som de "beste" på markedet, og det er vel en maskin fra disse merkene jeg kunne tenkt meg. Har en Krauss 900w DA maskin , men føler jeg må oppgradere... 🤗 Tenker da i størrelsen 125mm. Hvis en av de merkene har mulighet til å bytte bakplate fra 125 til 75mm (DA) er det fint. 

Har dere en av disse maskinene, eller begge? Hvilken skal jeg isåfall satse på? Jeg er ingen proff, heller en viderekommende amatør hvis jeg kan si det sånn...

Pec

Ingen av disse merkene har mulighet til dette :)

Begge er veldig gode og forskjellene på om den ene eller andre er bedre er mer personlig enn noe annet. 

Stian1991

Kun hvis du kjører roterende du har denne muligheten :)
Men kjører 5" kamikaze bakplate på min lhr21 mk2 og veldig fornøyd med den. kommer originalt med 6" bakplate.

Når du skal ned i 75 så må du ha en annen maskin til det bruket, flex sin pxe 80 kan vell gå opp til 75/80 men også gå mindre :) Jeg har rupes 75 som jeg har hatt noen gode år, men hadde jeg kjøpt i dag hadde jeg prøvd flexen.

Ikke noe erfaring med flex annet enn roterende, og den var veldig fin i bruk. Her er det preferanser, men de har vell alltid vært ledende på da med tvungen rotasjon om du er ute etter det. De med fri rotasjon er slik jeg har skjønt det litt mer kjent får å stoppe rotasjonen, uten at jeg kan si det sikkert.

Oppgradering fra din krauss blir det uansett. Jeg har prøvd slik maskin og kribling i fingrene er ikke ukjent 😂

Scandicshine.no

Begge merkene er av god kvalitet! Vi har hatt flex på vår bilpleieavdeling i 12 år og Rupes siden det kom på markedet. Flex syns jeg kanskje er hakket over på kvalitet, men Rupes er også veldig bra. Nå er det litt forskjell på privat vs proff bruk også, så skal mye til for at en privatperson klarer å slite ut noen av disse maskinene. 

Mange går for f eks Rupes LHR15 Bigfoot + LHR75 mini, da har man mulighet for både 125mm og 75mm. 

Eventuelt gå for roterende maskin, der du kan veksle mellom mange størrelser på bakplaten. 

Ramm

Takk for alle svar! 

Ja, som sagt er jeg ingen proff så jeg tviler på at jeg vil merke noe forskjell på disse maskinene egentlig... 

Kan en LHR15ES måle seg med Flex XCE 10-8?

Ser at brukt Flex XCE ligger ute på finn til 3500-4500. Håper ikke dette tas som reklame, men garasjetid har også en fin pakke med LHR15ES med Rupes DA middel og 10 puter ++ til 4499 også. 

Stian1991
38 minutter siden, Ramm skrev:

Takk for alle svar! 

Ja, som sagt er jeg ingen proff så jeg tviler på at jeg vil merke noe forskjell på disse maskinene egentlig... 

Kan en LHR15ES måle seg med Flex XCE 10-8?

Ser at brukt Flex XCE ligger ute på finn til 3500-4500. Håper ikke dette tas som reklame, men garasjetid har også en fin pakke med LHR15ES med Rupes DA middel og 10 puter ++ til 4499 også. 

Garasjetid sin pakke virker som en veldig fin pakke uten at jeg kan si så mye om produkter og pads, her er det litt smak og behag. Maskinen her er grei og holder plenty til ditt bruk om det bare er småting og egne biler+. Men bør washermodde disse maskinene da de er kjent for å stoppe rotasjon :) evt ny bakplate

Pec
1 time siden, Stian1991 skrev:

Garasjetid sin pakke virker som en veldig fin pakke uten at jeg kan si så mye om produkter og pads, her er det litt smak og behag. Maskinen her er grei og holder plenty til ditt bruk om det bare er småting og egne biler+. Men bør washermodde disse maskinene da de er kjent for å stoppe rotasjon :) evt ny bakplate

Husk at disse ES maskinene er oppgraderte fra de orginale maskinene. Jeg merket lite til padstall på den nye versjonen med oppgradert motor og teknikk :)

Forøvrig enig med deg ( Selvom jeg igjen jobber og selger denne pakken) så får man utrolig mye bra samt man kan supplere med polisher og pads av egen smak i ettertid. Er jo rimelig billig da man får full pakke til under prisen av veil.pris singel maskin :)

Så for en "nybegynner" eller noen som skal oppgradere tror jeg ikke dette er en pakke som skuffer om man polerer egne og venner sine biler. 

Stian1991
1 time siden, Pec skrev:

Husk at disse ES maskinene er oppgraderte fra de orginale maskinene. Jeg merket lite til padstall på den nye versjonen med oppgradert motor og teknikk :)

Forøvrig enig med deg ( Selvom jeg igjen jobber og selger denne pakken) så får man utrolig mye bra samt man kan supplere med polisher og pads av egen smak i ettertid. Er jo rimelig billig da man får full pakke til under prisen av veil.pris singel maskin :)

Så for en "nybegynner" eller noen som skal oppgradere tror jeg ikke dette er en pakke som skuffer om man polerer egne og venner sine biler. 

Ja stemmer vell at disse er noe oppgradert så de er litt bedre enn første gen lhr15es. Helt enig i at det er et godt alternativ til oppgradering, også veldig greit å bygge videre fra pakken ved behov eller ønske :) Har ikke prøvd denne men padstall er jo sikkerhetsfunksjonen for å ikke gå gjennom på områder som er utsatt så behovet for den funksjonen er også der :) 

Ramm

Takk igjen for flotte svar! Gjør ting litt lettere for oss "amatører". Tror jeg ender med å gå for Rupes pakken. Får med masse snacks til prisen av kun maskinen :)

• Like 2