Jump to content
Bjørnar

´07 BMW Z4 3.0si Coupe

Recommended Posts

Bjørnar

Jeg har hatt litt diverse biler gjennom tidene, og blant dem en del BMW `er. Når jeg i sommer solgte min 2015 MINI JCW hadde jeg lyst på en mer analog bil, med mindre "dilldall", og som samtidig er en litt bedre investering forhåpentligvis. Andre ønsker var manuell girkasse, og motor med litt volum og uten turbo/kompressor. Nok om det. Bilen er som topic sier en 2007 BMW Z4 3.0si Coupe. Denne har som modelbetegnelsen hinter til en 3-liters motor, og det er en sekssylindret sak som puster på egenhånd. Bilen er i praksis en Z4 Roadster med tak, og historien sier at dette nærmest var et dugnadsarbeid blant BMW-ingeniørene for at dette var noe de hadde lyst til. Bilen skal visstnok være sportsligere enn roadster-utgaven, uten at jeg har noe voldsomt til sammenligningsgrunnlag, men chassis på disse er veldig stivt så det er en stor sannsynlighet for at det stemmer. Vil si denne er en mellomting av en sportsbil og en GT-bil. Artig sak! Utover originalt utstyr så har denne 30mm senking med progressivt oppsett fra Lowtec, samt originale 19" BBS CH-R som jeg kjøpte i sommer. Motor/eksos etc er helt originalt. Fargen heter Montego-Blau Metallic. 

2020-08-29 20.20.24-1.jpg

2020-08-29 20.19.16-1.jpg

2020-08-29 20.19.34-1.jpg

2020-08-29 20.19.57-1.jpg

2020-08-24 13.43.25-2.jpg

2020-08-24 13.42.54.jpg

2020-08-24 13.42.33.jpg

2020-08-24 13.42.09.jpg

2020-08-24 13.40.06.jpg

2020-09-18 14.50.21.jpg

2020-09-18 14.49.59.jpg

2020-09-18 14.49.45.jpg

Edited by Bjørnar
  • Like 2
  • DCN Point 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Stian1991

Flott bil dette og sikkert veldig artig og :D
Får tak i presse kit til disse som gjør en kjempe forskjell i effekt, hatt en m50b25 med presse, der nådde vi rundt 276 på hjul.
 

Noe planer ? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bjørnar
6 timer siden, Stian1991 skrev:

Flott bil dette og sikkert veldig artig og :D
Får tak i presse kit til disse som gjør en kjempe forskjell i effekt, hatt en m50b25 med presse, der nådde vi rundt 276 på hjul.
 

Noe planer ? :)

Vet ess-kit gir cirka 350 hk på N52B30 som denne har. Men jeg ønsker å beholde den original siden jeg vil ha sugemotor. Egentlig ingen planer ellers for den heller. Det ble gjort en del i sommer for å rydde opp litt, som overhaling av bremser rundt om og en stor service med skifte av alle væsker osv. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Stian1991
8 timer siden, Bjørnar skrev:

Vet ess-kit gir cirka 350 hk på N52B30 som denne har. Men jeg ønsker å beholde den original siden jeg vil ha sugemotor. Egentlig ingen planer ellers for den heller. Det ble gjort en del i sommer for å rydde opp litt, som overhaling av bremser rundt om og en stor service med skifte av alle væsker osv. 

Sug er fint, presse gir samme følelsen :D men er ikke solgt før man har prøvd gjerne.
Flott bil og høres ut som den stelles godt med, alltid bra å rydde opp litt :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bjørnar
1 minutt siden, Stian1991 skrev:

Sug er fint, presse gir samme følelsen :D men er ikke solgt før man har prøvd gjerne.
Flott bil og høres ut som den stelles godt med, alltid bra å rydde opp litt :)

Jeg har hatt bil med kompressor selv ('03 MINI Cooper S), så vet hvordan det oppfører seg. Ingenting å si på karakteren med presse. Men her handler det vel også om at bilen er frisk nok til min bruk som den er. Motoren er også sterk i mellomregisteret og turtallsvillig, akkurat sånn jeg ønsker det. Så er det lyden av seks sylindre i rekke som gisper etter luft🤩 Vekt har mye å si når det gjelder hvordan en bil føles, og med sine 1320 kg kommer denne noenlunde ok ut av det regnestykket i forhold til effekt😉

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Stian1991
48 minutter siden, Bjørnar skrev:

Jeg har hatt bil med kompressor selv ('03 MINI Cooper S), så vet hvordan det oppfører seg. Ingenting å si på karakteren med presse. Men her handler det vel også om at bilen er frisk nok til min bruk som den er. Motoren er også sterk i mellomregisteret og turtallsvillig, akkurat sånn jeg ønsker det. Så er det lyden av seks sylindre i rekke som gisper etter luft🤩 Vekt har mye å si når det gjelder hvordan en bil føles, og med sine 1320 kg kommer denne noenlunde ok ut av det regnestykket i forhold til effekt😉

Ja sikkert kjempekjekk bil å kjøre :D skal følge med her 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2018

Sosialt

Om oss

Her finner man det meste man lurer på innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig

×
×
  • Create New...