Jump to content
desses

Vinterkonservering - bruk av voksrester

Recommended Posts

desses

Hei, har kommet over noe voks jeg ikke var klar over at jeg hadde, og som har ligget forseglet en stund. Har en Ford Mondeo -12 som er veldig pen i lakken og polert i fjor sommer. Har ikke anledning til å gå på denne skikkelig før vinteren så tenker å kjøre en litt mer enn normal vask med SurfexHD, Prickbort, og Korrosol.

Så er planen å gå rett på med håndpålegging av en av disse voksene (se bilde). Den ene er Poorboys Nattys's Paste Wax og den andre er Soft99 Fusso Coat white/black.

Hvor holdbart blir dette resultatet? Tenker da gjennom vinteren. Kan legge til at denne bilen ikke brukes veldig mye..

20200930_084524.jpg

Edited by desses
Typo

Stig J

Skal du ha maks holdbarhet går du for en av Fussoene. Nattys varer ikke så lenge men gir en fin wetlook. 

Fusso varer gjennom vinteren og vel så det ved riktig vedlikeholdsvask. 

Edited by Stig J

desses

Ja, det høres kjent ut. Begynner å huske hvorfor det ble kjøpt inn nå. Hvor troverdig er det at Fussoen gir en holdbar beskyttelse gjennom vinteren med såpass slett forarbeid og håndpåføring?

Stig J

Ved en skikkelig nedvask så vil den nok i alle fall vare gjennom vinteren.  Men nå har jeg selv ingen erfaring med å legge beskyttelse uten å polere først før en vintersesong. Men har testet både lys Fusso og Nattys på min egen bil som vinterbeskyttelse. Nattys varte ikke lenge før den ble merkbart svekket på sidene. Fussoen begynte å dabbe av i april/mai etter å ha blitt lagt i desember. Denne testet jeg sammen med Collinite 476S og Bilthamber Finis. Den knuste begge. 

desses

Flott Stig J, takk for gode og raske svar. Prøver å legge Fusso. Kan ta en status oppdatering til våren på erfaringen. Sikker andre som ikke kommer i mål med poleringen som lurer på om dette kan være en OK nødløsning.

olav framvik
Flott Stig J, takk for gode og raske svar. Prøver å legge Fusso. Kan ta en status oppdatering til våren på erfaringen. Sikker andre som ikke kommer i mål med poleringen som lurer på om dette kan være en OK nødløsning.
Det går kjempefint det er jo det de fleste gjør. Bare ikke her inne. Resultatet blir selvfølgelig bedre med polering eller en lakkrens med kjemi. Men du kommer fint i mål uten.