Gå til innhold

Polering av garasjeport, Stavanger

Recommended Posts

Skrevet

Noen som kan polere/bone en garasjeport i Stavanger? Port er lakkert med 2 strøk billakk.

Har fått ett merke/felt som ikke er pent.

Se bilder for mer informasjon.Image

Image

• 3 years later...
Skrevet (endret)

Jeg låner denne litt.

Har en garasje jeg skulle friska opp litt.

litt tafatt før i dag, men vedlegger bilde og håper på kjappest mulig fasit fra noen likesinnede.

spørsmål: må jeg bite i det, plukke frem maskinen og ofre noen poleringsputer for å få jevn glans?

vedlagt ligger bilder av porten det gjelder. Nederste portelementet er forsøkt vokset med Collinite 915 uten godt resultat på glans. To lag der man ser en sirkel med bulk. Nest nederste element har fått et forsøk med Polytrol på venstre side. Tredje nederste er ubehandlet, med unntak av noe gammel pannesvette som.

IMG_4063.jpeg

IMG_4062.jpeg

Endret av Fezza
Tommy
Skrevet
21.4.2024 - 14.44, Fezza skrev:

Jeg låner denne litt.

Har en garasje jeg skulle friska opp litt.

litt tafatt før i dag, men vedlegger bilde og håper på kjappest mulig fasit fra noen likesinnede.

spørsmål: må jeg bite i det, plukke frem maskinen og ofre noen poleringsputer for å få jevn glans?

vedlagt ligger bilder av porten det gjelder. Nederste portelementet er forsøkt vokset med Collinite 915 uten godt resultat på glans. To lag der man ser en sirkel med bulk. Nest nederste element har fått et forsøk med Polytrol på venstre side. Tredje nederste er ubehandlet, med unntak av noe gammel pannesvette som.

IMG_4063.jpeg

IMG_4062.jpeg

Det er polering som gir 95% av glansen, LSP  gir bare beskyttelse, og en ørliten glansforsterkning. Polytrol er en plast/gummifornyer (hovedsaklig laget for bruk på båter) som ikke har noe på et lakkert metallelement å gjøre.
Så her er det nok bare å finne frem poleringsmaskinen. Det tar i grunnen ikke så lang tid å gjøre dette. 

Tommy

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR

Tommy's CAR SPA (facebook)

Skrevet (endret)
24.4.2024 - 8.17, Tommy skrev:

*snipp*

takk Tommy.

Økt glans var underordnet. Et jevnere uttrykk var håpet, og Polytrolen gjorde helt klar en bedre jobb enn voksen med det. Så vidt jeg forsto i mitt desperate forsøk så er Polytrol egnet for lakkerte flater også? Selv om vi her inne ser ut til å bruke den på ulakkert plast oftest. Eller er det uheldig å bruke det på lakk?

edit: blir dog ei runde med maskin og lsp for å rydde opp.

Endret av Fezza
Tommy
Skrevet
9 timer siden, Fezza skrev:

takk Tommy.

Økt glans var underordnet. Et jevnere uttrykk var håpet, og Polytrolen gjorde helt klar en bedre jobb enn voksen med det. Så vidt jeg forsto i mitt desperate forsøk så er Polytrol egnet for lakkerte flater også? Selv om vi her inne ser ut til å bruke den på ulakkert plast oftest. Eller er det uheldig å bruke det på lakk?

edit: blir dog ei runde med maskin og lsp for å rydde opp.

Polytrol er jo laget for å trekke inn i plast/gummi, å det vil den ikke på lakk, der vil den bare ligge utenpå, å forsvinne etter kort tid. Bruk noe som er beregnet for lakk 🙂

Tommy

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR

Tommy's CAR SPA (facebook)

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår