Gå til innhold

Tåkelys foran oppgradering


Polestar_01

Recommended Posts

Heisann folkens! :) Har en Toyota Avensis Sedan jeg nylig har kjøpt, 2,2 TD. skal oppgradere lysene med led bar og led pærer.

Men så er det tåkelysene nede, kunne tenke meg noe lys der med mye spredning... går det å bytte lykter der, eller finnes det pærer som virkelig lyser godt?

 

Mvh Frank

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være greit og skrive hvilken modell dette gjelder. Nå er vel ikke ledpærer godkjent for og sette inn i halogen reflektorer. Alternativet ditt er vis det er såpass ny modell at du kan få noe som er nyere som har dette. Ellers er det og finne en universal grøftelys med led som er ece godkjent. jeg hadde noen dyre led pærer i grøfte lysa på f11, måtte pent nødt til og plukke dem ut igjen, det var vist ikke godkjent. Når det er sagt så har jeg best erfaring med hella reflektorer disse pleier som regel og være veldig bra. men jeg har også sett at osram har begynt og produsere lykter og ombyggnings sett for lykter. https://www.osram.com/ecat/Car lighting-Automotive/com/en/GPS01_1056947/PP_EUROPE_Europe_eCat/ når det kommer til pærer så er osram night breaker noe av det beste man får. Har cool blue på 3 serien og liker ditt litt mere, pga det som er opplyst er mere synlig, men de lyser ikke like langt som night breakerene. 

Endret av Sanden
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror heller jeg villa lagt pengene i noe annet. 

Tåkelys er uansett kun lovlig på dagtid, og da kun sammen med parklys. I kombinasjon med nærlys oppnår du kun å blende motgående trafikk, i tillegg til at lysbildet ditt er så nærme bilen at du i praksis ser kortere enn du hadde gjort uten.

Men pærer med samme faargetemperatur som du har i parklys gjør det jo helhetlig på dagtid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13.9.2020 - 3.58, Sanden skrev:

Det kan være greit og skrive hvilken modell dette gjelder. Nå er vel ikke ledpærer godkjent for og sette inn i halogen reflektorer. Alternativet ditt er vis det er såpass ny modell at du kan få noe som er nyere som har dette. Ellers er det og finne en universal grøftelys med led som er ece godkjent. jeg hadde noen dyre led pærer i grøfte lysa på f11, måtte pent nødt til og plukke dem ut igjen, det var vist ikke godkjent. Når det er sagt så har jeg best erfaring med hella reflektorer disse pleier som regel og være veldig bra. men jeg har også sett at osram har begynt og produsere lykter og ombyggnings sett for lykter. https://www.osram.com/ecat/Car lighting-Automotive/com/en/GPS01_1056947/PP_EUROPE_Europe_eCat/ når det kommer til pærer så er osram night breaker noe av det beste man får. Har cool blue på 3 serien og liker ditt litt mere, pga det som er opplyst er mere synlig, men de lyser ikke like langt som night breakerene. 

Kan jeg spørre om hvordan du opplevde lysbildet fra led-pærene du brukte i grøftelysa? Brukbart, bedre enn originalt, eller bare visuelt penere? Hvilken pæretype (H1, H7, H11?)

 

Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17.9.2020 - 10.30, challenger skrev:

Kan jeg spørre om hvordan du opplevde lysbildet fra led-pærene du brukte i grøftelysa? Brukbart, bedre enn originalt, eller bare visuelt penere? Hvilken pæretype (H1, H7, H11?)

 

Jeg opplevde at lys bilde ble bedre (for meg men ikke de som kom i mot virker som en skarpere lyskilde) Pærene var hb4. Det sto også bedre i stil med bilen, da alt annet på bilen er led og xenon. Men ser at osram har disse  Så når jeg evnt får en skade på noen av de so skal jeg vurdere og bytte de ut. Men gjør det ikke føre jeg må. De skal være godkjente reflektorer til led. Jeg er ikke så fan av og måtte bygge ting, liker det bedre orginalt. Men regner med at passform og slikt osram`en er over gjennomsnittet god, det er heller dette med canbus styring og slikt jeg ikke liker. 

725881_LEDriving FOG.jpg

Endret av Sanden
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...