Gå til innhold

Swisswax cleaner fluid

Daniel87

Recommended Posts

Da er det mulig du skal bruke Autoglym Super resin. Har brukt det før og fått veldig bra resultat i min spede oppstart! Brukte poleringsmaskin og ikke for harde puter. Men la EGP (Extra gloss protection) oppå, ikke Fusso så jeg vet ikke hvordan Fussoen trives oppå. Super resin og EGP varte lenger enn jeg forventet.
Dette er ikke så anerkjent blant detailere siden den nettopp også fyller i ripene og skjuler skavankene, men jeg syntes det er greit om man ikke jager perfekt lakk. En ulempe til er at her legger du silikon i lakken, om det skal omlakkeres må det renses ekstra grundig!

Endret av joo
Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tommy

Cleanerfluid inneholder ikke fyller, å vil ikke skjule riper. Den eneste beskyttelsen man skal legge oppå cleanerfluid uten å ta wipedown, er swissvax vokser, da cleanerfluid inneholder en prewax olje som er utviklet som en primer for disse voksene, den vil ikke ha samme effekt på andre typer LSP, så da anbefales wipedown for optimal holdbarhet. Husk også at cleanerfluid i de sorte flaskene med blank kork, bare er beregnet å brukes for hånd, skal du bruke maskin, så må du gå for cleanerfluid pro serien, i blanke 500ml flasker.

Tommy

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR

Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til innlegg
Del på andre sider
olav framvik

Hei. Jeg er ikke enig i at den ikke skjuler riper. For det gjør den. Men hvor lenge den gjør det er noe helt annet. Og det er nok oljene som skjuler de. Men hvis jeg ser på et tørt panel uten og så samme panel etter cleanerfluid så er forskjellen påtagelig. Og fullt mulig at den kan gjøre noe med holdbarheten men det må være mikroskopisk for jeg tar de samme bilene år etter år og holdbarheten er helt som forventet (på fusso vel å merke).

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da får jeg se om jeg ikke prøver ei flaske å tester. Det beste er selvfølgelig å polere med maskin å fjerne ripene permanent, men av og til er det greit å bare gå over å fylle litt å legge voks. Det er jo bare kos:) 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg forventer selvfølgelig ikke at en filler skal fjerne allt å gjøre bil like strøken som med maskin polering, men mer som en litt rask løsning innemellom. Har en 2002 modell hilux som jeg sliter med å få fin med maskin, syns uansett hva jeg bruker så blir det ikke bra. Bruker jeg veldig fint middel å pute så blor den jo blank, men etterlater mye vaskeriper. Tar jeg grovere, så blir det ei grå hinne over lakken.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
olav framvik

Bare husk å gå raskt over bilen med en ren microfiber når du har tørket av cleanerfluid. Det blir best da, så får du det helt jevnt å fint. Så får du selv avgjøre om det blir godt nok

Da får jeg se om jeg ikke prøver ei flaske å tester. Det beste er selvfølgelig å polere med maskin å fjerne ripene permanent, men av og til er det greit å bare gå over å fylle litt å legge voks. Det er jo bare kos:) 
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...