Jump to content
Sign in to follow this  
Warhead

Tips/Anbefaling?

Recommended Posts

Warhead

Så jeg fant en Turtle Wax TW-850 i garasjen her om dagen og tenkte jeg skulle begi meg ut på et lite "prosjekt", kassen hadde bare det som medfulgte da den ble kjøpt.

Fant 2 bakplater, 4,5" og 5" og 130 mm puter, disse så godt brukt ut så jeg må ha nye/flere.

Dette er en forholdsvis gammel bil og det er uvisst hva som er blitt gjort før, om noe spesielt. Modell: 07' sølvmetallic Toyota Yaris.

Etter en kortere tur tidlig sommer så er det nå hard steinsprut X antall plasser på panseret som "buler" opp (Bilde 1)

Samtidig er det endel merker bak (Bilde 2)

Og når vi først er kommet så langt så vurderte jeg det dithen at man like gjerne kunne prøve å få unnagjort merker rundt dører og på sider også.

Siden det er plastfangere på denne, er det noe man må være OBS på ift. maskinpolering?

Har også funnet endel "rustflekker", dvs. sikkert steinsprut som har rustet. Sett endel på disse "lappemetodene", men er litt usikker på dette. Mulig kan dette evt. komme som neste steg, hvor jeg evt. fyller i og polerer rundt dette.

Sett på litt forskjellige varianter innenfor polering, og tror ihvertfall jeg har "nailet" Menzerna produktene selv om jeg er usikker på pads.

Antar at en grov (400), medium (2500) og en evt. fin (4000) vil duge, men på hvilke pads? Og hva er evt. alternativer fra andre merker?

Har fått med meg at man i utgangspunktet begynner så mildt som overhodet mulig, men noen av disse merkene er dyyyp så jeg tviler på om de i det hele tatt forsvinner uten å gå hardere til verks, men tanken er å få det bedre og få lagt på noe beskyttelse.

Annet spørsmål er om det burde grovpoleres på hele kjerra? Isåfall ønsker jeg gjerne innspill på hvordan man fordeler dette iom. at det må preppes og bilen gjerne benyttes imellomtiden.

Tok samtidig ett bilde av frontlykt, på siden ser den ikke ut som man kan se og dette returnerer med PERL. Tips?

Som LSP så vurderes rimelige alternativer som Fusso og Finis, mer enn Swisswax alternativer. Sett litt på Collinite også, men ser det er litt miksede tilbakemeldinger der i gården i disse dager

både på 845 og 476. Vet ikke om det er fordel (tid) å legge med maskin eller for hånd.

Tillegg: Lagt endel PERL på plast/vinyl osv. som det mildt sagt er en del av på kjerra, men enkelte steder som rundt vinduslist osv. så kan det vel umulig være best å spraye på, renner jo en del så får jo merker med en gang etter vask. Men det er vel ikke vits å legge dette på før?

Er litt usikker på om jeg har besvart alt som trengs her før det kan komme kvalifiserte innspill, men dersom det mangler informasjon så spør gjerne så skal jeg svare etter beste evne.

Hører fra dere!

DSC_0990.JPG

DSC_0987.JPG

DSC_0989.JPG

DSC_0988.JPG

DSC_0991.JPG

DSC_0987.JPG

DSC_0988.JPG

DSC_0989.JPG

DSC_0990.JPG

DSC_0991.JPG

DSC_0992.JPG