Gå til innhold
vegardw

G220 vs Audi 80: minimal korrigering av riper

Recommended Posts

vegardw    0
vegardw

Heisann, ny bruker her som også er ny når det gjelder "ordentlig" bilpleie. :)

Kjøpte meg et meguiars G220-kit fra cleanyourcar for litt siden, G220 + M80, M83 og meguiars pads. Tenkte jeg skulle teste det på bruksbilen, en 1989 Audi 80, i går og prøvde meg på bagasjelokket, som hadde en del riper. Prøvde først M80 + polishing pad, rørte ikke ripene. Prøvde så et par pass med M83 + polishing pad, hadde heller ikke noe nevneverdig innvirkning på ripene. Til slutt testet jeg M83 + cutting pad, fortsatt riper. Så ga jeg opp og påførte noen lag med Autoglym SRP for å fylle ripene litt.

Jeg har lest på diverse forum om hard Audi-lakk, men hadde håpet det gjaldt nyere Audier, og at jeg slapp unna det problemet, men kan det være det som er problemet her? Eller skyldes det f.eks feil teknikk? Jeg har en showcargarage dvd med Mike Phillips fra meguiars som tar for seg bruk av DA, som jeg har sett igjennom noen ganger. Så tror ikke teknikken skulle være helt på jordet.

Så spørsmålet mitt er om noen har noen tips til meg, som ikke innebærer kjøp av roterende maskin eller masse dyre nye produkter? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
vegardw    0
vegardw

Legger ved bilder av ripene der det var verst. Dette er etter å ha forsøkt alt jeg skrev over.

post-138-1247399968_thumb.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
kris1986    186
kris1986

Ting tar TID med en DA maskin, desverre, på en hard lakk er roterende ofte den letteste og mest effektive veien å gå, men en ting du bør gjøre med MG#83 på en DA er å kjøre på 5/6 i fart, polish kan "ofte" tørke ut hvis du kjører den med for hard fart..

Prøv ett panel til med burgunder og DA, på fart 5/6- men skal sies at de ripene der ville jeg personlig våtslipt, eller hvertfall brukt M105 som er en mye røffere polish enn MG#83 (Tror nok M105 er det røffeste du får på markedet nå som er trygg å bruke)

Lykke til videre ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
vegardw    0
vegardw
Ting tar TID med en DA maskin, desverre, på en hard lakk er roterende ofte den letteste og mest effektive veien å gå, men en ting du bør gjøre med MG#83 på en DA er å kjøre på 5/6 i fart, polish kan "ofte" tørke ut hvis du kjører den med for hard fart..

Prøv ett panel til med burgunder og DA, på fart 5/6- men skal sies at de ripene der ville jeg personlig våtslipt, eller hvertfall brukt M105 som er en mye røffere polish enn MG#83 (Tror nok M105 er det røffeste du får på markedet nå som er trygg å bruke)

Lykke til videre ;)

Har kjøpt våtslipepapir også, og tenkte å teste ut det etter hvert. Hvordan er det få vekk ripene etter våtsliping ved hjelp av DA, går det greit, eller burde jeg ha roterende til det også? Evt M105 på DA?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
truhaa    1 520
truhaa

Som Kris sier, husk også at de produktene du har der er noe som heter Diminishing abrasives og har slipemidler i seg som blir mindre etterhvert som de jobbes med, og ikke som mht NON diminishing som har "like" store slipemidler når du avslutter som da du begynte, derfor kan det være at du må over flere fanger med mer produkt på paden.

kjører også disse på 5-6 på DA, men kan også være det er ok å ta en del pass med 3-4 fart også før du drar opp litt på tempoet, så ned igjen på feks 2-3 et pass over før du er ferdig.

skal sies at ripene/lakken der er bra slitt ser det ut som, og da tar det litt tid med DA.

Både MG 80 og 83 funker bra sammen med en roterende også, samme poenget der ang non diminishing og diminishing, når du har jobbet lenge nok er det lite/ingen cut igjen i feks 83 og du må påføre litt mer produkt.

Fordelen med en hard lakk er at når den er korrigert så holder den seg mye bedere en bløte lakker, bløte lakker kan være nesten like ille etter 2-3 vask om du ikke har helt 100 vaske og tørkeåprosess

Våtslip + DA er ikke noe poeng, der bør/skal du ha roterende og ull eller en cuting pad

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig