Gå til innhold

Lakkering av Volvo C30 body kit

Recommended Posts

Startet på et lite prosjekt i pinsen, men merket fort at jeg måtte ha mer lakk... Dette er en R-design C30 med et meget tøft body kit som etter 13år trengte litt fiks.. Startet med å lakkere på lørdagen, men måtte gi meg på grunn av mangel på lakk. Bilen har siden lørdag stått ute og blitt eksponert for pollen og annet støv (og litt fingermerket etter en klåfingra, som altså er meg). Spørsmålet er da om jeg kan vaske med silikonfjerner, tørrslipe med 2000 for så å lakkere med basen igjen? Dette er jo altså en vannbasert billakk, og da er det vel dumt å gå på med silikonfjerner? Skal jo selvfølgelig pusse og lakkere med base igjen som sagt! 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Niebelheim
1 time siden, Ramm skrev:

Dette er jo altså en vannbasert billakk, og da er det vel dumt å gå på med silikonfjerner?

Det tror jeg nok skal gå bra. Silikonfjernere er ikke vannbasert (iallefall de man kjøper hos lakkforhandlere) så det går fint å vaske med de.

Fremgangsmåten din ser bra ut. Kjør på! :thumbup:

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du oljefri (smørefri) kompressor trenger du ikke det, har du oljesmurt kompressor kan det komme oljepartikler som (mildt sagt) ikke er gunstig hvis du skal blåse rent noe som skal lakkeres.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...